الکساندر نُواک معتقد است، یک سال و نیم طول خواهد کشید تا بازار جهانی نفت به شرایط عادی باز گردد.

افزایش قیمت نفت در کوتاه مدت اتفاق نخواهد افتاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، وزیر انرژی روسیه 17 ژانویه 2016 طی یک برنامه تلویزیونی در مورد آینده بازار جهانی نفت این طور اظهار نظر نمود: «ما گمان می‌کنیم، بازار نفت حداقل نیاز به یک یا یک و نیم سال زمان دارد تا خود را بازیابی نماید. پس از این بازه زمانی، با ایجاد همخوانی میان عرضه و تقاضا، قیمت نفت به نرخ 40-50 دلار در هر بشکه خواهد رسید. این قیمت، زمانی محقق خواهد شد که میان عرضه و تقاضا بالانس ایجاد گردد».

به عقیده وزیر انرژی روسیه، در موقعیت کنونی روسیه باید به منابع اقتصادی خود تنوع ببخشد و وابستگی اقتصادی خود به درآمدهای نفتی را به حداقل برساند. شرایط فعلی، برای صنایع دیگر مزیت رقابتی پدید آورده است. اگرچه کشورهای صادر کننده نفت، با کاهش شدید درآمدهای نفتی مواجه شده اند، اما بخش صنعت و کشاورزی آنها امکان توسعه یافته است. اگر این کشورها از این فرصت استفاده نمایند و صادرات غیر نفتی خود را افزایش دهند، شاید بتوانند در آینده از اقتصاد وابسته به نفت رها شوند.

نُواک افزود، بازار نفت یکی از سخترین دوران خود طی 45 سال اخیر را تجربه می‌کند. این کاهش قیمت بی شک به دلیل افزایش عرضه بیش از توان بازار است و به نظر میرسد این شرایط به سرعت تغییر نکند. او افزود با این وجود، شرکتهای روسی میتوانند این بحران را پشت سر بگذرانند، چراکه هزینه های تولید نفت در روسیه بین 5 تا 15 دلار تمام می‌شود که این قیمت پتانسیل بالایی برای رقابت در بازارهای جهانی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ضا IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    اکنون که ال سقوط شیخ های حاجی کش پیشناد رابطه را میدهند بهترین فرصت درخواست کم کردن تولید نفت از ایشان است حنما با کمی حوصله موفق خواهید شد بامید خدا