۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 339637

یک فوق تخصص گوارش و کبد معتقد است که برای دست‌یابی به سلامت کامل باید در نوع غذا و شیوه تغذیه دقت کامل داشت و مدام به آنچه به‌عنوان غذا مصرف می‌کنیم، نگاه کرد زیرا بیماری‌ها بیشتر منشائی داخلی دارند و با دقت در شیوه زندگی، می‌توان از آنها پیشگیری کرد.

به غذای خود دوباره نگاه کنیم
به گزارش قدس آنلاین، دکتر زرین‌آذر در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به سابقه بیش از 2 دهه تحقیق و پژوهش در موضوع تغذیه طبیعی و نقش آن در سلامت انسان، اظهار کرد: بیماری، عکس‌العمل بدن برای پاکسازی وسم‌زدایی است، بنابراین در نگاه طب طبیعی، بیماری از درون بدن شکل‌گرفته و انسان را درگیر می‌کند و امری خارجی نیست.
این متخصص امراض داخلی، گفت: همه ما در اثر زندگی ناسالم، تغذیه ناسالم، هوای آلوده، آب ناپاکیزه و این سموم شیمیایی که در محیط زیست ایجاد کرده‌ایم، یا سمومی که به‌واسطه مصرف مداوم کرم‌ها، لوسیون‌ها، شامپوها و پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های مختلف به‌تدریح وارد بدن ما می‌شوند، به بیماری‌هایی مبتلا می‌شویم.

عضو کمیته پزشکان بیمارستان جانز هاپکینز، معتقد است، بی‌خوابی، استرس و افکارمنفی، باعث مواجهه بدن با اضافه‌بار می‌شود و با توجه به قدرت اصلی بدن که بازسازی است و عواملی که در سطور پیش گفته شد، بدن قدرتش را از دست می‌دهد و در نتیجه، تجمع سموم به حدی می‌رسد که ازحد تحمل خارج است و بدن برای خارج کردن آنها، دستخوش پدیده‌ای خواهد شد که ما به‌نام بیماری می‌شناسیم.

او اضافه کرد: اکثر بیماری‌ها علایم مشترکی دارند، علائمی که به شکل تب، درد عضلانی، استخوانی یا همراه با حالت تهوع، دل‌درد، یا به شکل برون‌ریزی از طریق پوست مانند بثورات و تعریق بروز می‌کنند. بنابراین بیماری، پروسه و فرآیندی است که ما باید به‌جای نگرانی به آن خوش‌آمد بگوییم! زیرا این پروسه باعث می‌شود که بدن بتواند سم زدایی کند. در حالی که طب مدرن با دادن دارو یا جراحی، این پروسه را مختل می‌کند و باعث می‌شود در مرحله‌ای، این پروسه قطع شود.

این پزشک فوق‌تخصص گوارش و کبد معتقد است: درمان طبیعی یا نگاه طبیعی به بدن، این اجازه را می‌دهد که پروسه بیماری به‌طورکامل طی و سم‌زدایی به شکل کامل انجام شود، در این حالت بدن به حالت عادی باز می‌گردد. از این منظر، راه رهایی از بیماری تکمیل پروسه سم‌زدایی طبیعی بدن است.

زرین‌آذر با اشاره به قدرت طبیعی بدن انسان برای درمان بیماری‌ها، گفت: بدن انسان، خود درمان است و نیاز به درمان ندارد. واقعا هیچ درمانی از بیرون برای بیماری وجود ندارد. بدن انسان مانند بسیاری از موجودات با خاصیت خود درمانی به این جهان پا می‌گذارد.

این پزشک فوق‌تخصص معتقد است که هر اتفاقی برای بدن رخ می‌دهد، بدن قدرت مقابله با آن را دارد، وظیفه ما فراهم کردن شرایط مناسب برای بدن و انجام خوددرمانی بدن است.

وی با تاکید بر اینکه حتی در مواجهه با سلول‌های سرطانی، بدن قدرت بازسازی خود را داشته و می‌تواند روند را تصحیح کند، گفت: روزانه چندین سلول سرطانی در بدن تولید می‌شود و اختلال بسیاری در بازسازی دی‌.ان‌.ای و تکثیرسلولی ایجاد می‌کند، اما بدن خود را ترمیم کرده و تصحیح می‌کند. مثل زخم‌ها یا شکستگی استخوان که بدن خود را تصحیح می‌کند.

زرین‌آذر با اشاره به اینکه بیماران با توجه به اهمیت پاکسازی بدن از سموم به کمک سبک تغذیه طبیعی و گیاه خواری می‌توانند بیماری را درمان کنند، خاطرنشان کرد: سخن من با تمام بیماران این است که به قدرت شفابخشی درونی خود ایمان داشته باشند. باور کنند که تنها داروی تضمینی برای درمان بیماری آنان، ایمان به توانایی بدنی است که خداوند آفریده است. خداوند با آفرینش این بدن، دری از عافیت به روی آنان باز کرده است.

به گزارش ایسنا، این پزشک فوق تخصص تاکید دارد که انسان اگر با دقت در سبک زندگی خود در ابعاد مختلف، مراقبت لازم را داشته و از دیگر سو، به توانایی بدن در بازسازی و ترمیمم و تصحیح مشکلات، ایمان داشته باشد، به حتم هیچ بیماری جز پایان طبیعی زندگی،‌ مرگ را با او همبستر نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، خانم دکتر زرین‌آذر، متخصص امراض داخلی و فوق تخصص بیماری‌های دستگاه گوارش و کبد، نزدیک به 25 سال تحقیق و پژوهش‌های مستمری را در حوزه تغذیه، داشته و داشته‌ها و دست‌آوردهای خود را در قالب سمینارها و کنفرانس‌های متعددی ارائه داده است. وی از 20 سال قبل به عضویت کمیته پزشکان برای طب مسئول( PCRM)، در آمده و در نهایت در کمیته پزشکان مسئول بیمارستان جان‌هاپکینز آمریکا، عضو شده است.

زرین‌آذر در کتاب خود با عنوان به‌غذای خود دوباره فکر کنید، بخش اعظمی از تجارب و نتایج تحقیقاتی در خصوص طب طبیعی را گردآوری و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.