سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی قانون صادرات و واردات در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح مربوط به عدم واردات کالاهای مصرفی از کشور آمریکا است.

طرح عدم واردات کالاهای مصرفی آمریکایی درکمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، سیدعلی طاهری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تشریح دستور کار روز دوشنبه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدای این جلسه جمشید جعفرپور به عنوان نماینده کمیسیون در کمیسیون مشترک بررسی لایحه دائمی شدن برخی احکام توسعه کشور، گزارشی از پیگیری های مصوبات کمیسیون فرهنگی در این لایحه را ارائه کرد.
نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه گزارش ارایه شده مبسوط بود، ابراز امیدواری کرد که در صحن علنی مجلس نیز این موارد مورد توجه نمایندگان قرار گیرد تا مؤلفه های فرهنگی مد نظر کمیسیون در امور اجرایی لحاظ شود.
وی ادامه داد: تلاش کمیسیون بر این بوده است که به مسائل زیربنایی فرهنگی کشور که جزء اصول است، توجه شود و بر اساس آن مواردی در حوزه پیوست فرهنگی، مبحث جمعیت، امور قرآنی، حوزه های علمیه و دستگاه های فرهنگی کشور برای لایحه دائمی احکام توسعه کشور دیده شده است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به دستور بعدی این کمیسیون گفت: در جلسه امروز طرح الحاق یک تبصره به ماده (2) قانون مقررات صادرات و واردات را به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت که این طرح مربوط به عدم واردات کالاهای مصرفی از کشور آمریکاست.
وی خاطر نشان کرد: به علت ضرورت توضیح برخی نکات از سوی معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار شد جلسه دیگری با حضور این مسئولان برگزار شود.
عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی افزود: در ادامه جلسه نادر طالب زاده، دبیر کنفرانس بین المللی «افق نو» در جلسه حضور یافت تا گزارشی پیرامون این کنفرانس که مدت چند سال است با حضور کارشناسان برجسته خارجی که منتقد سیاست های غرب و آمریکا هستند در کشور برگزار می شود، ارایه کند.
وی اظهار داشت: به دلیل تأثیر بسیار بالای کنفرانس بین المللی «افق نو» در راستای اهداف نظام برای بیداری ملت ها، قرار شد کمیسیون فرهنگی مجلس با هدف همکاری مضاعف دستگاه های مربوطه کارگروهی برای کمک بیشتر به دبیرخانه این کنفرانس تشکیل دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.