ترکیه بعداز قطر، دومین پایگاه نظامی برون مرزی خود را در سومالی به عنوان یک نقطه مهم استراتژیک در شاخ آفریقا تاسیس می کند.

ترکیه در سومالی پایگاه نظامی تاسیس می کند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اولین پایگاه نظامی برون مرزی ترکیه در نوامبر سال گذشته در قطر فعال شد و دو کشور شروع به برگزاری رزمایش های مشترک کرده اند.
روزنامه حریت دوشنبه شب در تارنمای خبری تحلیلی خود در اینترنت به نقل از منابع نظامی ترکیه گزارش داد، براساس قرارداد همکاریهای صنایع نظامی ترکیه و سومالی که در کمیسیون دفاعی مجلس به تائید رسیده است، ترکیه در چارچوب این قرارداد، یک پایگاه آموزش نظامی در سومالی برپا می کند.
اولین گروه از نظامیان ترکیه متشکل از 20 تن از افسران و کارشناسان نظامی ترکیه در این راستا به سومالی اعزام شده است. ترکیه در نظر دارد در موگادیشو پایتخت سومالی پایگاه بزرگی که بتواند با استناد به مصوبه شورای امنیت سازمان ملل به 10 هزار سرباز سومالی در سطح مدرسه نظامی و دانشکده جنگ آموزش نظامی بدهد، تاسیس می کند.
حریت نوشته است: پایگاه نظامی ترکیه بعداز تایید قرارداد یادشده در مجمع عمومی مجلس ملی ترکیه رسما شروع به کار خواهد کرد.
این روزنامه می افزاید همسو با گشایش پایگاه قرار است 200 تن از مدرسین نظامی ترکیه در این پایگاه به نظامیان سومالی آموزش نظامی دهند.
حریت نوشته است: ترکیه در حالی پایگاه نظامی در سومالی تاسیس می کند که گروه تروریستی الشباب مرتبط با القاعده، ناتو و ترکیه را به عنوان عضوی از این پیمان، بزرگترین دشمن خلق مسلمان اعلام کرده است.
این روزنامه یادآوری کرده است الشباب در ژوئیه سال 2013 میلادی سفارت ترکیه در موگادیشو را با بمب مورد حمله قرار داد که در این حمله یک تن از مامورین حراست سفارت کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.