مدیرکل میوه‌های سردسیری و نیمه‌سردسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال ۳.۵ میلیون تن سیب در کشور تولید شد، گفت: تاکنون ۱۱۱ هزار تن سیب به کشورهای مختلف صادر شده است.

۲۲ هزار تن سیب برای عید ذخیره شد/صادرات ۱۱۱ هزار تن سیب

به گزارش قدس آنلاین،رمضان روئین‌تن مدیرکل میوه‌های سردسیری و نیمه‌سردسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو بافارس در مورد ذخیره‌سازی سیب برای شب عید اظهار داشت: ذخیره‌سازی این میوه برای شب عید توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شد و به پایان رسیده است.

وی افزود: 22 هزار تن سیب برای شب عید در استان‌هایی که از امکانات ذخیره و سردخانه‌ای برخوردارند ذخیره شده است.

مدیرکل میوه‌های سردسیری و نیمه‌سردسیری وزارت جهاد اظهار داشت: امسال حدود 3.5 میلیون تن سیب در کشور تولید شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون 111 هزار تن سیب صادرات شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم به 300 هزار تن هم افزایش یابد.

روئین‌تن بیان داشت: صادرات سیب به علت وضع تعرفه هزار تومانی کشور عراق برای این محصول مدتی با مشکل مواجه شد، اما با رفع این مشکل و برداشته شدن تعرفه، صادرات آن به روال قبل برگشت.

وی با بیان اینکه تعرفه صادرات سیب و محصولات کشاورزی ایران به روسیه بالاست، بیان داشت: علاوه بر روسیه سیب ایران به کشورهای عراق، ترکمنستان، پاکستان و امارات صادر می‌شود.

مدیرکل میوه‌های سردسیری و نیمه‌سردسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: قیمت سیب در بازار‌های جهانی کیلویی 7 دهم دلار تا 1.3 دلار است و سیب صادراتی ایران بر مبنای پایه صادراتی گمرک از نیم دلار بالاتر بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ذخایر سیب کشور حدود 800 هزار تن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.