قدس آنلاین-ایلام: استاندار ایلام گفت : برخوردهایی که در بحث بررسی صلاحیت ها می شود با روح قانون منافات دارد.

کاندیداهای رد صلاحیت شده از طریق شورای محترم نگهبان اعتراض قانونی خود را دنبال نمایند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست شوراهای آموزش و پرورش استان با تبریک روز اجرایی شدن برجام و برداشتن تحریم ها که افقی نو را پیش روی ملت ایران باز می کند، اظهار داشت: تحریم های ظالمانه در 10 سال گذشته باعث پایمال شدن حقوق ملت ایران و وارد شدن خسارات فراوانی به زیرساخت های کشور در بخش های مختلف گردید.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم ما مشکلات اقتصادی زیادی داشتیم و برای جابجایی پول در نزد بانکها مجبور بودیم تا 30 درصد بیشتر به بانکهای مختلف در کشورهای دیگر پرداخت کنیم، افزود: از امروز این مشکل دیگر نخواهیم داشت و این یک نوید روشن برای ملت بزرگ ایران است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ایلام با مقایسه تلاش تیم دیپلماسی و رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای آزاد سازی خرمشهر و مهران، بیان داشت: همانطور که خاک ما در تصرف دشمن بعثی بود و توانستیم با مجاهدت رزمندگان خرمشهر و مهران را آزاد نمائیم، امروز نیز با تلاش و مجاهدت تیم دیپلماسی و تدبیر ودرایت دولت و با پشتیبانی ملت ایران و زعامت و راهنمایی مقام معظم رهبری و همه مدافعان کشور، توانستیم یکبار دیگر این پیروزی را کسب و کلیه تحریمها را بشکنیم و اقتدار ایران را در سطح نظام بین الملل افزایش دهیم.

محمدرضا مروارید بیان داشت: قدرت نظامی و اقتدار ملی که اکنون باعث پذیرش ایران در مجامع جهانی توسط قدرتهای بزرگ و کوچک شده به پشتوانه مردم و حضور آنان در صحنه های مختلف بوده که باعث شده همواره ایران از جایگاه یک قدرت برتر حرف بزند.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه هدف ما دستیابی به دانش هسته ای بوده و اکنون ما در باشگاه هسته ای جهان پذیرفته شده ایم و چیزی را از دست نداده ایم، یادآور شد: ما توانستیم تحریم های ظالمانه را خنثی و جایگاه ایران را آنچنان که در شأن ملت ایران است ارتقاء دهیم.

وی با تأکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران،  خاطرنشان ساخت: ما هیچگاه بدنبال بمب اتم نبوده و همواره با بهره گیری از بیانات رهبری معظم انقلاب که تلاش برای رسیدن به بمب اتم را نامشروع و حرام می دانند، برای رفع نا امنی و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه تلاش نموده ایم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه صحنه انتخابات محلی برای بیان آراء و اندیشه های مختلف در جامعه است، تصریح کرد: 26 دیماه روز فرار شاه و تلاش ملت با رهبری امام راحل( ره) برای براندازی رژیم ستم شاهی و استقرار حکومت مردمی، مصادف با تشکیل شوراها در آموزش و پرورش است.

محمدرضا مروارید تأکید کرد: در دوران گذشته تبعیض، بی عدالتی و قائل نبودن رژیم به ارزش و توان مردم باعث قیام و سرنگونی رژیم گذشته شد و امام با مراجعه به آراء عمومی و تأکید بر انتخابات، اقدام به تشکیل حکومت و نوع نظام سیاسی مردم سالار نمود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی،  انتخابات با بیشتر مسائل جامعه از جمله اشتغال، توسعه و تولید ارتباط مستقیم دارد، گفت: امروزه مردم با سلایق گوناگون و احساس مسئولیت بیشتر نسبت به انتخاب شخص و تفکر مورد نظر اقدام می کنند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان ایلام با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری و به قول حضرت امام در رأس همه امور است، اظهار داشت: در جامعه ای که همه به ولایت فقیه التزام دارند و در برهه های گوناگون التزام خود را به آن نشان داده اند نمی توان کسی را به خاطر عدم التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی رد صلاحیت نمود.

محمدرضا مروارید با اشاره به رد صلاحیت های صورت گرفته و صراحت قانون در بحث مستندات مراجع قانونی چهارگانه، افزود: برخوردهایی که در بحث بررسی صلاحیت ها می شود با روح قانون منافات دارد، قانون راه را باز گذاشته تا افراد با هر سلیقه و تفکری بتوانند در انتخابات حضور یابند و در سرنوشت آینده خود دخیل باشند و نمی توان بدون داشتن دلیل مستند، 52 درصد از کاندیداها را رد صلاحیت نمود.

وی با طرح ان سؤال که چرا از 81 نفر کاندید 52 نفر رد صاحیت می شوند، بیان داشت: باید با تفسیر صحیح بیانات امام راحل و رهبری معظم انقلاب، مردم را هر چه بیشتر به نظام و انقلاب وابسته و امیدوار کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه دو مرحله دیگر حق اعتراض وجود دارد، کاندیداها را به ارامش دعوت نمود و خاطرنشان ساخت: کاندیداهای رد صلاحیت شده از طریق شورای محترم نگهبان اعتراض قانونی خود را دنبال نمایند.

محمدرضا مروارید با اشاره به هفته تشکیل شورا ها در آموزش و پرورش ، تصریح کرد: تشکیل شورا ها یک نیاز اساسی است که در قانون اساسی و همه ابعاد مختلف جامعه از کوچکترین واحد تا بزرگترین واحد تشکیل شده اند.

وی  اظهار داشت: ایلام سومین استان کشور در بحث مشارکت در شوراها و در سطوح شهرستانها آبدانان در مقام اول قرار دارد که نیازمند کار بیشتر با انرژی بیشتر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.