یک سناتور آمریکایی طرحی را تدوین کرده که بر اساس آن ازبکستان در فهرست «کشورهای خطرناک» قرار خواهد گرفت.

سناتور آمریکایی: ازبکستان در فهرست کشورهای خطرناک قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس در تاشکند، یک سناتور آمریکایی پیشنهاد داد ازبکستان در فهرست کشورهای خطرناک قرار گیرد.
«رند پل» سناتور آمریکایی از ایالت «کنتاکی» و کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه لایحه قانونی‌ را تدوین کرده که براساس آن ازبکستان در فهرست «کشورهای خطرناک» قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ازبکستان کشوری است که در آن تروریست‌ها حضور دارند و بر این اساس اخذ ویزای آمریکا برای شهروندان ازبکستان سخت تر شود.

این لایحه برای بررسی به کنگره آمریکا ارائه شده است. براساس آن، درخواست‌ اخذ ویزای آمریکا از کشورهای قرار گرفته در فهرست «کشورهای خطرناک» طی دست کم 30 روز بررسی و همچنین نظارت بر پناهندگان از این کشورها تشدید می‌شود.

همچنین طبق این سند، وزارت امور خارجه حق دارد در صورت لزوم نسبت به پذیرش مهاجرین از کشورهای مذکور که در فهرست «کشورهای خطرناک» قرار دارند، تاخیر کند.

بر اساس طرح این لایحه، وزارت امور خارجه آمریکا با همکاری وزارت امنیت داخلی این کشور اجازه دارند تا لیست افرادی که قصد ورود به این کشور را دارند را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر ازبکستان 30 کشور دیگر نیز از جمله افغانستان، الجزایر، بحرین، بنگلادش، مصر، اریتره، اندونزی، ایران، عراق، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، لبنان، لیبی، مالی، مراکش، نیجریه، کره شمالی، عمان، پاکستان، روسیه، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تاجیکستان، تونس، ترکیه، امارات متحده عربی، یمن و سرزمین های اشغالی در لیست «کشورهای خطرناک» قرار گرفته‌اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.