عضو حقوقدان شورای نگهبان از وساطت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی به صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: ممکن است با شخص آیت الله جنتی صحبت شده باشد.

خبری از وساطت لاریجانی ندارم/هنوز صلاحیت داوطلبان خبرگان در شورای نگهبان رسیدگی نشده است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، نجات الله ابراهیمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا و در پاسخ به این سوال که گفته می شود علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان گفت و گو کرده است، این مطلب را بیان کرد.
ابراهیمیان همچنین در این باره که آیا قرار است برخی حقوقدانان شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی حضور یافته و به اعتراضات نمایندگان فعلی رد صلاحیت شده رسیدگی کنند؟ گفت: چنین تصمیمی در سطح شورای نگهبان گرفته نشده است.
وی افزود: ممکن است یکی دو نفر از اعضای شورای نگهبان چنین صحبتی کرده باشند اما می دانم که شورا چنین تصمیمی نگرفته است و جلسه شورای نگهبان فردا تشکیل خواهد شد، شاید در این جلسه در این موضوع هم تصمیماتی گرفته شود.
پیش از این، نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی از دیدار با علی لاریجانی برای گفت و گو با شورای نگهبان درباره نمایندگان رد صلاحیت شده، خبر داده و گفته بود: در این راستا آقای لاریجانی با اعضای شورای نگهبان گفت و گو کرد.
محمد بیاتیان اظهار کرده بود: آقای لاریجانی گفته است که من در این راستا با شورای نگهبان رایزنی و با حقوقدانان صحبت می کنم و اظهار امیدواری کرد که سوء تفاهمات پیش آمده رفع شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرده بود: با توجه به حجم بالای شرکت کنندگان و رد صلاحیت شدگان امکان حضور نمایندگان با این مشغله کاری سخت برای اعتراضات وجود ندارد از این رو بنا شده برخی از حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس بیایند و ما با آنها گفت و گوهایی در مورد رد صلاحیت ها داشته باشیم.

**مهلت سه روزه اعتراض برای تسهیل در کار بوده است/معترضان به صلاحیت ها زودتر اعتراض خود را ارائه کنند
این عضو شورای نگهبان درباره اتمام مهلت اعتراض داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: قانون انتخابات موعدی برای اعتراض نگذاشته است بلکه به خاطر این که امکان جمع آوری و رسیدگی آنها به صورت هماهنگ مسیر شود، این مهلت سه روزه را از 20 روز اعلام کردند.
ابراهیمیان اضافه کرد: اگر کسی روز آخر بیاید و اعتراض کند که دیگر فرصتی نمی شود تا به اعتراض آن رسیدگی شود، بنابراین، این فرصت موعدی است برای تسهیل و تقسیم کار که شورای نگهبان اعلام کرده است.
وی با بیان این که هنوز آمار تعداد اعتراضات واصله مشخص نشده است، تاکید کرد: اگر کسی جا مانده است، زودتر اعتراض خود را به شورای نگهبان برساند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره اینکه خبرهایی مبنی بر تایید صلاحیت برخی از داوطلبان مجلس خبرگان منتشر شده است نیز گفت: ما یک بحث مربوط به صلاحیت داریم که در اختیار فقهای شورای نگهبان است.
ابراهیمیان افزود: به موجب قواعد کلی مربوط به نظارت استصوابی، نتایج این بررسی ها برای اعمال نظارت شورای نگهبان باید در صحن شورای نگهبان به حیثیت 12 نفره مطرح شود که هنوز مطرح نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.