رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای، با اشاره به اینکه برجام یک موفقیت مهم درزمینهٔ هسته‌ای بود؛ ایستادگی و منطق درست جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های جهانی را علت این موفقیت دانست.

 ایستادگی و منطق درست ایران سبب موفقیت برجام شد

به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از تسنیم، کاظم جلالی در جمع تعدادی از فعالان رسانه‌ای شاهرود بابیان اینکه روز اجرای برجام یک روز تاریخی برای کشور بود افزود: باید قدر داشته‌های خود را بدانیم و در رقابت‌های سیاسی این میزان از عظمت کشور را نادیده نگیریم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج پرونده جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: کشوری نبوده که پرونده‌اش به شورای امنیت برود و تسلیم یا سرنگون نشود؛ اما جمهوری اسلامی ایران با همراهی مثال‌زدنی مردم مقاوم خود در برابر همه زورگویی‌های غرب ایستادگی کرد.

جلالی بابیان اینکه حکومت عراق پس از رفتن پرونده این کشور به شورای امنیت سازمان ملل تغییر یافت از لیبی به‌عنوان کشور تسلیم‌شده در این قضیه نام برد و تصریح کرد: اکنون ایران تنها کشوری است که با سازوکاری دیگر، تحریم‌ها علیه آن کشور، حل‌شده و سازوکارش جمهوری اسلامی ایران نیز نه تسلیم بود و نه تغییر حکومت و این‌یک افتخار برای کشور اسلامی و مردم مقاوم ما است.

وی افزود: کسانی که  داشتن نیروگاه را برای ایران برنمی‌تابیدند؛ امروز غنی‌سازی را پذیرفتند و این موفقیت بزرگی است که ایران در پروسه غنی‌سازی در دنیا قرارگرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروگاه 40 مگاواتی هسته‌ای اراک در کشور فعالیت دارد بیان کرد: نباید خدمات دولت را در این زمینه نادیده بگیریم.

جلالی با تأکید بر اینکه بر اساس ایستادگی و منطق درست توانستیم به این موفقیت برسیم گفت: این‌یک روش جدید در عرصه بین‌المللی برای منازعات است که برای اولین بار برای ایران محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه فقر و بیکاری از دغدغه‌های مهم موجود در کشور است افزود: اقتصاد درون‌زا، تنها راه‌حل این معضلات است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ایجاد امید در مردم امید تصریح کرد: باید برای ایجاد سرمایه‌گذاری امنیت ایجاد کنیم تا اشتغال ایجادشده و فقر از بین برود.

جلالی با اشاره به راهبردهای بلند مقام معظم رهبری در موضوع هسته‌ای و نقش اساسی ایشان در این موفقیت عنوان کرد: تنها و فقط در مورد تصمیم مقام معظم رهبری باید بدون قید و شرط عمل کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.