«سید محمد احمدی» به عنوان سفیر جدید ایران در ترکمنستان وارد «عشق آباد» شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

سفیر جدید ایران وارد ترکمنستان شد+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازفارس در ترکمنستان، «سید محمد احمدی» سفیر جدید ایران در ترکمنستان عصر روز گذشته وارد «عشق‌آباد» شد که در بدو ورود مورد استقبال نمایندگان وزارت خارجه ترکمنستان، معاون سفیر و دیپلمات‌های ایرانی قرار گرفت.

سفیر جدید ایران در ترکمنستان در بدو ورود به خاک ترکمنستان در محل فرودگاه بین‌المللی عشق‌آباد با خبرنگار خبرگزاری فارس در این کشور مصاحبه کرد.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر این که آغاز ماموریت دیپلماتیک وی در ترکمنستان مصادف با آغاز اجرای «برجام» می‌باشد، با توجه به این امر آینده روابط میان تهران و عشق‌آباد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: توفیق پیدا کردیم که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشور برادر ترکمنستان انجام وظیفه کنم.

وی تصریح کرد: روابط تهران با عشق‌آباد، روابط مثال زدنی در منطقه است.

احمدی افزود: تبادل دیدارهای مقامات 2 کشور و کارهای در حال انجام، نوید این را می‌دهد که در آینده  همکاری‌های بهتری داشته باشیم.

سفیر  جدید ایران با اشاره به آغاز برجام افزود: امیدوارم از فضای ایجاد شده ،استفاده مطلوبی جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر با کشور دوست ترکمنستان داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای مردم ترکمنستان دارید،گفت: پیام من برای مردم شریف ترکمنستان، پیام دوستی، محبت، صلح و آرامش، همسایگی و خویشاوندی است و امیدواریم با کمک روابط نزدیک‌تر از گذشته شود.  

بیوگرافی سفیر جدید ایران در ترکمنستان

دکتر سید محمد احمدی زاده متولد 1335 در «فال» از توابع بخش «گله‌دار» شهرستان «مهر» استان فارس به دنیا آمد وی قبلا نیز استاندار این استان در دولت یازدهم را برعهده داشته است.

وی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در جامعه‌شناسی از دانشگاه شیراز اخذ کرده و در مقطع دکترا در رشته حقوق بین‌الملل در دانشگاه آمریکایی کویت تحصیل کرده‌ است.

زندگی نامه

محمد احمدی فرزند آیت‌الله سید جلال‌الدین احمدی است که دوره ابتدایی و مقدمات علوم دینی را در میمند (استان فارس) گذراند و سپس برای ادامه تحصیل به شیراز رفت.

سوابق اجرایی

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس، مشاور امور بین‌الملل وزیر کشور و نماینده وزیر در تدوین برنامه‌های عمرانی، سیاسی و امنیتی استاندار و فرماندار شهرستان‌های شیراز، مرودشت، لارستان و آباده؛ کاردار و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در بحرین و دبی، مشاور کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه، معاون اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه، کارشناس ارشد سیاسی خلیج فارس و خاورمیانه در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه؛ ریاست ستاد رسیدگی به امور آزادگان استان فارس، عضویت هیئت علمی دانشگاه و تألیف 2 کتاب در زمینه جامعه‌شناسی و حقوق بین‌الملل و نیز ارائه مقالات متعدد سیاسی و اجتماعی و مدیر کلی واحدهای بین‌المللی و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی از سوابق اجرایی وی است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سردار IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    خب چه کاریه نمیشد از برادران ترکمن که همزبان همکیش بودن یکی رو انتخاب کنن به نظرم خیلی بهترمیشد