مسئول دبیرخانه مسابقه کتاب و زندگی از توزیع ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ جلد از کتاب «دختر شینا» در سراسر کشور طی ایام برگزاری مسابقه خبر داد.

تب "دختر شینا" همچنان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم سیدعارف علوی، مسئول دبیرخانه مسابقه «کتاب و زندگی» با اشاره به روند برگزاری سومین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» که با محوریت کتاب «دختر شینا» برگزار می‌شود، گفت: ما در موج نخست 50 هزار جلد از این کتاب را منتشر و توزیع کردیم. در مرحله بعدی نیز 50 هزار جلد دیگر به این تعداد افزوده شد. تاکنون تعداد 142 هزار و 500 جلد از این اثر در کتابفروشی‌ها توزیع شده است. قرار است در روزهای پیش‌ رو نیز تعداد هفت هزار جلد دیگر نیز توزیع شود.

وی ادامه داد: سی‌ام دی‌ماه آخرین فرصت برای شرکت در مسابقه کتاب و زندگی عنوان شده بود، اما تصمیم گرفته شده که این زمان تا نیمه بهمن‌ماه تمدید شود.

مسئول دبیرخانه مسابقه «کتاب و زندگی» همچنین از قرعه‌کشی و اعلام برگزیدگان این دوره از مسابقه همزمان با میلاد مبارک حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: این برنامه در روز 25 بهمن‌ماه برگزار می‌شود. پیش‌تر اعلام شده بود که به 60 نفر به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد، اما به احتمال زیاد این تعداد افزایش یابد.

«دختر شینا» خاطرات قدم‌خیر محمدی، همسر سردار شهید حاج‌ ستار ابراهیمی است که توسط بهناز ضرابی‌زاده نگارش شده و به‌همت انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. این کتاب روایت زندگی یک همسر شهید و مشکلاتی‌ست که او در مواجه با جنگ با آن روبرو بوده است. این کتاب یکی از هزاران ناگفته‌های همسران شهدا از روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی در شهرستان‌هاست.

نقطه ثقل و محوری کتاب همانند بسیاری دیگر از خاطرات دفاع مقدس، جنگ و وقایع رخ داده از آن است، اما با وجود این، هر لحظه از لحظات و ایام دختر شینا آن قدر جذاب و خواندنی است که نمی‌توان از آنها گذشت. نویسنده توانسته با استفاده از خاطرات قدم‌خیر، فضاسازی و شخصیت‌پردازی کند؛ به طوری که مخاطب با خواندن اثر با شخصیت‌ها همراه می‌شود، با شادی‌های آن ها شاد و با اندوه آن‌ها غمگین می‌شود. کتاب بر خلاف تصور اولیه که شاید از حجم اثر برداشت خواهد شد، دور تندی ندارد و خاطرات بجا انتخاب و ذکر شده است. از این جهت مخاطب وقتی کتاب را به دست می‌گیرد، به نویسنده اطمینان می‌کند که تمام آنچه را که باید سر حوصله یاد می‌کند.

در آذرماه 1392، رهبر معظم انقلاب اسلامی این کتاب را با دقت خوانده و در دیداری با نویسنده فرمودند که کتاب خوبی است و نویسنده به جزئیات توجه بسیاری کرده و داستان زیبایی دارد. ضرابی‌زاده همچنین در گفت‌وگو با تسنیم از شنیدن خبر مسرت‌بخش تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب در روز تولدش هم‌زمان خبر داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.