رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نخستین برنامه سفر خود به بانکوک با علما و اندیشمندان تایلندی دیدار و وحدت و همدلی را به عنوان رمز موفقیت پیروان اهل بیت(ع) بیان کرد.

 ابراهیمی‌ترکمان: شیعیان از توجه به هویت شیعی خود غفلت نکنند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان که به منظور شرکت در کنفرانس «جهانی صلح بودایی 2016» در محل آکادمی بین المللی بودایی میانمار، ابتدا به تایلند سفر کرده است، در بدو ورود خود با جمعی از روحانیون، مبلغین، شخصیت‌های مذهبی، دانشگاهی و فرهیختگان پیرو اهل بیت(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.
ابراهیمی‌ترکمان در این دیدار، وحدت و همدلی را رمز موفقیت شیعیان تایلند دانست و گفت: وحدت و همدلی میان شیعیان و دوستداران مکتب اهل بیت(ع) موجب توسعه و عمق بخشیدن به فرهنگ اهل بیت(ع) می‌شود.
این عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، فلسفه وجودی دین اسلام را محبت و الفت با یکدیگر دانست و گفت: خلوص نیت و اتکاء به خداوند متعال موجب گشایش در امور و برکت بالاخص در امر تبلیغ می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موفقیت پیروان اهل بیت (ع) در دنیا را منوط به بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم و اخلاق حسنه عنوان و تصریح کرد: اگر خواستار دستیابی به موفقیت و موقعیت‌های بزرگی هستیم باید صمیمت و دوستی میان یکدیگر را تقویت کنیم.
ابراهیمی‌ترکمان، خودباوری و اعتماد به نفس را از رموز موفقیت اقلیت دانست و گفت: لزوم توجه شیعیان به هویت شیعی خود و تقویت فرهنگ خودباوری یکی دیگر از وظایف مهم مبلغان، دانشمندان، اصحاب قلم و همه اندیشمندان و خدمت‌گزاران اهل بیت(ع) است که نباید از آن غفلت کرد.

وی در پایان سخنان خود از حاضرین این نشست صمیمی به عنوان خدمتگزاران اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: نیت شما برای خدمتگزاری توسعه و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) منجر به توفیق روزافزونتان می‌شود.
پس از آن، محمدرضا زینلی، رایزن فرهنگی ایران در بانکوک ضمن خیر مقدم به رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیئت همراه از حضور علماء، روحانیون، اساتید دانشکاه، اصحاب فرهنگی و رسانه‌ای قدردانی کرد.
زینلی ضمن معرفی اجمالی اهم فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: هماهنگی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برعهده سازمان فرهنگ است.

وی در ادامه بیان کرد: این سازمان به بسط و توسعه مزیت‌های ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جوامع دیگر می‌پردازد.

در بخش پایانی این دیدار حجت‌الاسلام اباذر، امام جمعه و جماعت مسجد الهدی در بانکوک، حجت‌الاسلام شیخ النصار، امام جمعه و جماعت مسجد دارالزهرا(س)، حجت‌الاسلام سید سلیمان، شریف هادی، استاد دانشگاه، قاسمی، از مدرسان جامعةالمصطفی (ص) العالمیه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه تایلند بیان کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.