مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری تورهای طبیعت گردی با هدف «پرنده نگری» در تالاب های گیلان خبر داد.

  تورهای طبیعت گردی با هدف «پرنده نگری» در گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت اکوسیستم گیلان اظهار کرد: وجود تالاب ها و آبگیرهای متنوع در استان گیلان باعث شده تا این استان هرساله پذیرای تعدا زیادی پرنده مهاجر در این تالاب ها باشد.

وی افزود: حضور این پرندگان در تالاب های سطح استان که از مهمترین آنها می توان به تالاب بین المللی انزلی، امیر کلایه و تالاب سلکه می توان اشاره کرد، فرصت مناسبی برای حضور اکوتوریست هایی است که علاقه مند به دیدن این پرندگان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان تصریح کرد: در چارچوب همکاری با محیط زیست استان و گروه «جایکا» و به دنبال تقویت و ارتقاء فعالیت های گردشگری با موضوع اکوتوریسم، تورهای طبیعت گردی با هدف پرنده نگری در گیلان برگزار می شود.

وی بهره گیری از این ظرفیت را راهی برای رسیدن به گردشگری پایدار و و مدیریت ویژگی های اکولوژیکی استان دانست و افزود: در حال حاضر این تورها با کانون توجه در تالاب انزلی و تالاب امیر کلایه در حال برگزاری است و در صورت لزوم و فراهم آمدن شرایط مناسب، در سایر تالاب ها و آبگیرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

علیزاده تهیه و تدوین خط مشی این تورهای طبیعت گردی را در تالاب انزلی بر اساس تمهیدات حاصل از بستر مطالعات گروه جایکا در تالاب انزلی عنوان و با اشاره به ظرفیت گیلان در زمینه گردشگری زمستانی خاطر نشان کرد: بهره مندی از مزایای این صنعت با فراهم کردن زیرساخت ها، توجه به ظرفیت ها و نیز مشارکت بخش خصوصی محقق می شود.

وی از گردشگری زمستانی به عنوان شاخه ای جذاب از این صنعت یاد کرد و گفت: به دلیل پرمخاطره بودن گردشگری زمستانی ابتدا باید زیرساخت های مناسب فراهم شود و سپس جاذبه های مورد نظر به گردشگران معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان علیزاده گردشگری زمستانی با محوریت روستاهای گیلان را یک ظرفیت ویژه خواند و بیان کرد: کم کار بودن کشاورزان در فصل سرد، پتانسیل بالایی از نیروی انسانی را در اختیار ما قرار می دهد که با این پتانسل می توان گردشگری زمستانی روستایی در استان را رونق بخشید.

علیزاده وجود کوهستان ها، جنگل ها، رودخانه ها و نیز ییلاقات استان را که زمینه های درمانی و گردشگری بسیاری دارند، از دیگر جاذبه های زمستانی گیلان عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.