۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: 340572

قیمت نفت برنت پس از کاهش ۲۱ سنتی (۰.۷ درصدی) در جلسه گذشته، امروز نیز ۱۹ سنت کاهش داشت و به ۲۸ دلار و ۵۷ سنت رسید.

 قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش قدس انلاین  و به نقل از تسنیم،به نقل از رویترز، در حالی که به دلیل نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی، قیمت نفت خام آمریکا به پایین ترین رقم از سپتامبر 2003 تاکنون در زیر 28 دلار رسیده، قیمت ها در معاملات اولیه آسیایی امروز مجددا کاهش یافت.
این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی که در زمینه سیاست های انرژی به کشورهای صنعتی توصیه هایی ارائه می دهد، روز سه شنبه هشدار داد که بازارهای نفت ممکن است «در مازاد عرضه غرق شوند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا که اوایل امروز به رقم 27 دلار و 92 سنت، پایین ترین رقم از سپتامبر 2003 تاکنون رسیده بود، با 46 سنت کاهش به 28 دلار رسید.
نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات دیروز 96 سنت، معادل 3.26 درصد کاهش یافته بود.
قیمت نفت برنت نیز پس از کاهش 21 سنتی (0.7 درصدی) در جلسه گذشته، امروز نیز 19 سنت کاهش داشت و به 28 دلار و 57 سنت رسید. نفت برنت در نزدیکی پایین ترین رقم 12 سال گذشته در نوسان است.
جاناتان بارات، تحلیلگر موسسه آیرز الاینس در سیدنی گفت: «قیمت نفت در سطحی است که کشورهای عضو اوپک با دشواری مواجه اند. آنها دیگر فقط برای کسب نقدینگی نفت می فروشند نه برای کسب سود.»
بر اساس تحقیق اولیه ای که در آستانه انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا انجام شده، برآورد شده که حجم نفت خام تجاری و ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته 3 میلیون بشکه افزایش یافته و به 485.6 میلیون بشکه رسیده باشد.
آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در مورد حجم ذخایر نفت خام این کشور قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. آمارهای رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.
کائوریس آبستفلد، اقتصاددان صندوق بین المللی پول روز سه شنبه گفت، به نظر می رسد که بازارهای مالی بین المللی بیش از پیش به افت قیمت نفت و افت اقتصاد چین واکنش نشان داده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.