قائم مقام وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌توانند انتظار کاهش قیمت کالاها را داشته باشند؟ گفت: ارزانی از طریق تولید و افزایش محصول عرضه شده به بازار فراهم می‌شود و تا زمانی که نتوانیم در این بخش، قدم برداریم اتفاق خاصی نمی افتد.

 ارزانی و کاهش قیمت کالاها در دوره لغو تحریم به شرط افزایش تولید

به گزارش قدس انلاین  و به نقل از تسنیم،مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که مردم در شرایط اجرای برجام چه تغییراتی ملموسی را می‌توانند در زندگی خود احساس کنند، اظهار کرد: زمانی که فضای کشور به سمت شکوفایی و سرمایه گذاری  برود و فضای کسب و کار برای سرمایه گذاری و تولید مناسب شود، تاثیرات آن بر زندگی مردم نیز نمایان می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته نیز برخی از افراد منابعی داشته ، اما اقدامی برای سرمایه نکرده اند، اما دراین شرایط فضا برای آنها محیا می‌شود که با ورود آنها،  به میزان سرمایه گذاری در تولید و اشتغال اضافه می‌شود.

سخنگوی وزارت صنعت ادامه داد: بنده معتقدم که در این شرایط جدید می‌توان برای افزایش رفاه مردم، زمینه توسعه اشتغال و افزایش درآمد افراد را فراهم کنیم.

خسروتاج در پاسخ به این سوال که آیا مردم در کوتاه مدت می‌توانند انتظار کاهش قیمت کالا و خدمات داشته باشد یا خیر؟ تصریح کرد: ارزانی از طریق تولید و افزایش محصول عرضه شده به بازار فراهم می‌شود و تا زمانی که نتوانیم در این بخش، قدم برداریم اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه دراین فضای جدید می‌توانیم افزایش سرمایه،توریسم،جذب سرمایه گذاری افراد در اقتصاد را داشته باشیم، افزود: با فراهم آمدن زمینه کار، ایجاد درآمد بیشتر و بالارفتن قدرت خرید، در این فضا مردم می توانند خرید بیشتری کنند.

خسرو تاج به سرمایه گذاران، در شرایط  اجرای برجام پیشنهاد داد که قبل از سرمایه گذاری خود، تمام جوانب لازم برای سرمایه گذاری از جمله مزیت نسبی خود را از لحاظ کیفیت و نوآوری مورد بررسی قرار دهند  تا بتوانند مصرف کننده را به سمت خود بکشند.

این مقام مسئول گفت: دولت در این زمینه بر اساس فعالیت‌های تحقیقاتی که دارد، این موارد را اعلام عمومی می‌کند، تا افراد بر اساس توان مالی و تخصص خود در بخش های معدن خدماتی توریسم سرمایه گذاری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.