عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم الگوگیری از سیره اخلاقی کریمه اهل بیت(ع) گفت: سیره اخلاقی و سرشت پاک حضرت معصومه (س) الگوی مناسبی برای دختران و زنان جامعه اسلامی است تا این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار داده و سعادتمند شوند.

 سرشت پاک حضرت معصومه(س) بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از تسنیم،آیت‌الله اسدالله ایمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به فرارسیدن سال روز رحلت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) نزد اهل‌بیت(ع) از عظمت بالایی برخوردار بودند و امام جواد(ع) و امام رضا(ع) بر زیارت حرم بانوی کریمه(س) تاکید ویژه‌ای داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش ویژه زیارت حرم حضرت معصومه(س) و قرائت زیارت نامه این بانوی نورانی افزود: در متن زیارت حضرت معصومه(س) از شخص معصوم نقل شده که کریمه اهل‌بیت(ع) نزد پرودگار جایگاه رفیع و بلندی دارد و هر کسی بارگاه ملکوتی ایشان را زیارت کند بهشت بر وی واجب می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم الگوگیری جامعه اسلامی از سیره اخلاقی کریمه اهل‌بیت(ع) بیان کرد: سیره اخلاقی، عصمت و سرشت پاک حضرت معصومه (س) یک الگوی رفتاری و مناسب برای دختران و زنان جامعه ما است تا این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار داده تا در زندگی خود عاقبت به خیر و سعادتمند شوند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نزد خداوند از جایگاه خاصی برخوردار بودند، تصریح کرد: آنچه که در جریان تدفین کریمه اهل بیت(س) نقل شده نشان از بزرگی و عظمت ایشان نزد خاندان عصمت و طهارت است چون برای تدفین این بانوی نورانی شخص محرمی نبوده به دستور خدا شخص محرم از مکان دیگر می‌آید و جنازه را تحویل گرفته و ایشان را به خاک می‌سپرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار و برکات وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) برای شهر مقدس قم گفت: از امام صادق(ع) روایتی درمورد مدفن کریمه اهل‌بیت(ع) و حوزه علمیه‌ای که در کنار قبر وی شکل می‌گیرد نقل شده که نشان دهنده عظمت و بزرگی این بانوی بزرگوار است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم الگوگیری از ولایت‌مداری حضرت معصومه(س) اظهار داشت: کریمه اهل‌بیت(س) در زمینه ولایت‌مداری پیش قدم بودند، حضرت معصومه(س) برای دفاع از ولایت مسیری طولانی را طی کرده و به سمت شرق ایران حرکت کردند که این موضوع نشان دهنده نشاط اجتماعی ایشان و تلاش و دفاع از حریم ولایت و امامت بوده است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) دارای خصوصیات اخلاقی ویژه و بی‌نظیری بود که باید مورد توجه همگان واقع شود، گفت: کریمه اهل بیت(ع) در عین حال پاک و باشخصیت بودن و نمونه‌ای از تقوا و عصمت و عفاف و حجاب بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.