درخواست بازنشستگان کشوری از وزیر رفاه برای دریافت "کاراکارت" ، افزایش دستمزد بیش از نرخ تورم،نرخ بیکاری پاییز ۱۰.۷ درصدی و۸۰ درصد کارگران بدهی دارند مهمترین اخبار این حوزه تعاون و اشتغال بود.

 خبرهای خوش برای کارگران،افزایش مزد کارگران تا پرداخت کارا کارت

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم، تعاون،اشتغال در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی روبرو بود. هفته گذشته بود که علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ثبت‌نام دریافت "کارا کارت" برای بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد.

وی گفت:این کارت در دو گروه مجزا برای بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری و زوجهای جوان و کارمندان اجرایی می‌شود.

اما در این هفته بود که خبری مبنی بر درخواست بازنشستگان کشوری از وزیر رفاه برای دریافت "کاراکارت" منتشر شد.

احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال رایزنی با بانک صادرات هستیم تا "کاراکارت" برای بازنشستگان کشوری نیز صادر شود، اظهار کرد: اعتباری که برای هر شخص در این طرح در نظر گرفته شده، چهار برابر حقوق دریافتی‌اش است.

تأملی در باب شاغلان فقیر، افزایش قدرت خرید تنها راه فرار از رکود عنوان یادداشتی بود.فرامرز توفیقی، رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران گفت:در حال حاضر تنها راه فرار برای خروج از رکود افزایش قدرت خرید جامعه با نگرشی نوین به مقوله دستمزد است.افزایشی معقول با ضرائبی پلکانی برای رسیدن به سطح واقعی دستمزد در کنار نگاه به برجام است.

اما مهمترین خبر این هفته تعاون ، اشتغال به دستمزد ربط داشت. این خبر از زبان موثق‌ترین منبع منتشر شد. علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش دستمزد بیش از نرخ تورم خبر داد و گفت:افزایش دستمزد کارگران در سال 95 بیش از نرخ تورم خواهد بود.

وزیر کار با باین اینکه یارانه دو میلیون یارانه بگیری که هویت مشخصی ندارند، حذف خواهد شد، گفت: در حال حاضر دو میلیون نفر کارت ملی ندارند، یارانه می‌گیرند.

نرخ بیکاری پاییز 10.7 درصدی از دیگر اخبار این هفته تعاون،اشتغال بود. نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز امسال که توسط مرکز آمار منتشر شد نشان میدهد نرخ بیکاری افراد 10 ساله و بیش تر  10.7 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده اند. روند تغییرات این نرخ نشان می دهد این شاخص نسبت به پاییز پارسال 0.2 درصد افزایش و نسبت به تابستان امسال، 0.2 درصد کاهش داشته است.

خبر دیگر دباره بدهی کارگران بود. طی بررسی‌هایی نشان می‌دهد که 80 درصد کارگران بدهی دارند. هادی ابوی، دبیر کانون انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه دستمزد کارگران تنها کفاف یک هفته را می‌دهد گفت:حدود 80 درصد کارگران بدهی معوق دارند، چرا که دستمزد‌ها کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد. به همین دلیل امورات خود را با قرض می گذرانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    من یک کارمند لیسانس هستم 1000000 حقوق می گیرم باور کنید اگر بروم کلفتی اعراب خلیج فارس بکنم پول بلیشتری به من می دهند
  • حسین IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام .آقای وزیر هنوز همان 20هزارتومان افزایش حق مسکن را به کارگران نداده اند شما همین کار را هم نتوانستید انجام بدهید