مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان مهم‌ترین عامل رشد انجمن‌های اولیا و مربیان را انسجام فکری اولیا، مربیان و مدیران واحدهای آموزشی دانست و گفت: این انجمن ها باید تقویت شوند.

انسجام فکری مهم‌ترین عامل رشد انجمن‌های اولیا و مربیان است

به گزارش قدس انلاین  و به نقل از مهر،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، محمدرضا جهان در همایش «خانه و مدرسه در مسیر تعلیم و تربیت» با حضور مدیران و مسئولان انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اولیا و فرهنگیان افزود: رسالت اصلی انجمن‌ها، همفکری اولیای مدرسه و خانه در رشد فکری و جسمی دانش‌آموزان است که باید تقویت شود.

وی مهم‌ترین عامل رشد انجمن‌ها را انسجام فکری اولیا، مربیان و مدیران واحدهای آموزشی دانست و گفت: وجود این انجمن‌ها در واحدهای آموزشی و در پیشرفت علمی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به شعار سال تحصیلی آموزش و پرورش استان با عنوان «نماز؛ سرچشمه همه خوبی‌ها»، اظهار کرد: پیشبرد برنامه‌های آموزشی در محیط خانه و مدرسه بر اساس تعالیم قرآنی ضروری است.

 وی تصریح کرد: تربیت نسل آینده‌ساز با اتکا به آموزه‌های دینی و مذهبی باعث رشد و بالندگی در سطح جامعه می‌شود.

رئیس شورای انجمن اولیا و مربیان استان سمنان با ابراز امیدواری از اقدامات مفید آموزشی، پرورشی و ورزشی، از اولیا و مربیان ساعی که در این عرصه‌ها تلاش کرده‌اند تقدیر کرد.

این همایش باهدف برقراری ارتباط هرچه بیشتر اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس و مدیران، طرح رئوس مأموریت‌ها، وظایف و همکاری‌ها، اهمیت، اهداف و مسئولیت‌های انجمن و تعامل انجمن‌های اولیا و مربیان با آموزش و پرورش برگزار شد.

بصیرت‌افزایی و علم‌اندوزی مهم‌ترین وظیفه فرهنگیان بسیجی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین در دیدار با مشاور عالی سازمان بسیج فرهنگیان ضمن بیان اینکه بصیرت‌افزایی و علم‌اندوزی مهم‌ترین وظیفه فرهنگیان بسیجی در برهه کنونی است، افزود: تحقق اهداف نظام اسلامی و منویات رهبری از وظیفه‌های بسیج فرهنگیان در جامعه است و باید در این عرصه فعالیت مؤثر و مستمر داشته باشد.

محمدرضا جهان اظهار کرد: فرهنگیان بسیجی می‌توانند برنامه‌ریزی منسجم و آینده‌نگرانه، دانش‌آموزان و آحاد مردم را به حضور در فعالیت‌های علمی و فرهنگی تشویق و ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش‌های فرهنگیان باید این باشد که فرهنگ اصیل جبهه را به‌خوبی به پشت جبهه منتقل کنیم و آن هم نیازمند برنامه‌ریزی کارآمدی برای معرفی این فرهنگ در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه با تأکید بر اینکه برای تحقق تحول بنیادین باید عمیق باشیم، گفت: یکی از زمینه‌های تحول، مشارکت در ایجاد فرهنگ سازمانی است که بسیجیان به خاطر دغدغه حفظ ارزش‌ها می‌توانند میدان‌دار تحول فرهنگ سازمانی باشند تا بستر و عرصه برای اجرای مفاد سند تحول فراهم سازند.

جهان از همکاری نزدیک بسیج فرهنگیان با آموزش و پرورش استان تقدیر و اعلام کرد: برابر ارزیابی‌های به عمل آمده، برنامه‌های اجراشده در آموزش و پرورش استان سمنان با همکاری بسیج فرهنگیان در سطح مطلوبی قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.