سرمربی پیشین تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران تاکید کرد بهترین فرصت المپیکی شدن پیش روی ایران قرار دارد.

دیگر فرصتی اینچنینی برای المپیکی شدن نداریم

به گزارش قدس آنلاین، پیمان اکبری درباره حریفان تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک که از هشتم خردادماه سال آینده در ژاپن برگزار می شود، گفت: هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت. از هشت تیم شرکت کننده در این رقابتها چهار تیم به المپیک صعود می کنند و علاوه بر تیم ایران و دیگر تیم های شرکت کننده هم شانس خوبی برای صعود دارند.

وی با تاکید دوباره به اینکه تیم ایران در این رقابتها شانس بزرگی برای کسب سهمیه دارد، گفت: شاید در آینده دیگر چنین شانسی برای کسب سهمیه به المپیک نداشته باشیم و اگر با تمام قدرت به مسابقات انتخابی برویم، می توانیم صعود کنیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال تهران تصریح کرد: باید با تمام قدرت در این رقابتها حاضر شویم. قدرت تمام یعنی علاوه بر بازیکنان در سطح بالا، امکانات و ابزار نیز با کیفیت بالا مهیا باشد. شرایط شاید ساده به نظر برسد اما حضور تیم هایی مانند لهستان، فرانسه، کانادا و حتی نمایندگان آسیا رقابتها را مشکل می کند.

اکبری با بیان اینکه هدف والیبال ایران باید قرار گرفتن در رتبه‌های اول تا سوم این رقابتها باشد، تاکید کرد: تیم ملی والیبال ایران نباید به امید این باشد که به عنوان بهترین تیم آسیایی صعود کند. با اینکه بهترین تیم آسیا هستیم، اما نباید به عنوان بهترین تیم آسیا به المپیک صعود کنیم. بلکه باید هدف را بالاتر در نظر بگیرم و حتما توانایی آن را نیز داریم.

اکبری در ادامه افزود: ما تنها در برخی مواقع موفق شدیم لهستان را شکست دهیم و احتمالا مقابل فرانسه کار سخت تری خواهیم داشت. اما فرانسه هم قابل شکست است و در انتخابی اروپا دیدید که این تیم نیز اشتباه دارد و اگر تیم با هوشی مانند روسیه برابرش قرار گیرد، می تواند فرانسه را شکست دهد.

وی با بیان اینکه در مجموع بازیکنان ایران باید به مقام های اول و دوم این مسابقات برای کسب سهیمه المپیک فکر کنند؛ گفت: اگر نتوانستیم در سه تیم برتر باشیم آخرین شانس، بهترین تیم آسیا باشد. یقین دارم که فدراسیون والیبال طبق روال گذشته برنامه ریزی خوبی برای تیم ملی در این رقابتها خواهد داشت.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال افزود: حمایت فدراسیون و مردم، برنامه کادر فنی، انگیزه ملی پوشان اگر مانند گذشته دست به دست هم دهند، انشالله المپیکی می شویم.

وی درباره بازی های تدارکاتی برای تیم ملی گفت: برای دیدارهای تدارکاتی نباید خیلی از آسیا دور شویم، چون مسابقات انتخابی در آسیا و در کشور ژاپن است. باید در کشورهایی که مشابه شرایط آب و هوایی و جغرافیایی ژاپن دارند اردو و دیدار تدارکاتی داشته باشیم. قبلا نیز این برنامه جواب داده است. اردوی در کره جنوبی بهترین گزینه است.

اکبری با تاکید مجدد بر اینکه هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت، گفت: حریفان بی خیال نیستند و تلاش خود را خواهند داشت. در مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن می توانیم المپیکی شویم، به شرطی که تیم ملی والیبال ایران آماده باشد، اما می تواند خیلی سخت باشد اگر با خیال راحت شرکت کنیم، باید سنجیده حضور یابیم و هیچ حریفی را دست کم نگیریم. باید بدانیم که همه تیم ها برای المپیکی شدن به ژاپن می آیند.

وی با اشاره به اینکه والیبال ژاپن دوباره در مسیر رشد قرار گرفته و به دوران خوب خود نزدیک می شود، گفت: علاوه بر ژاپن، چین و استرالیا هم حرکت خوبی را شروع کرده اند که نباید آنها را دست کم بگیریم. استرالیا در جام جهانی ایران را شکست داد و نباید این تیم را دست کم بگیریم. لهستان و فرانسه از بهترین تیم های جهان هستند، تیم ایران نیز کمتر از آنان نیست، اما نباید خودمان را بهتر ببنیم. در زمین مسابقه باید ثابت کنیم که بهتر از آنان والیبال بازی می کنیم.

سرمربی تیم والیبال پیکان تهران افزود: کانادا در جام جهانی ایران را شکست داد. سیستم این تیم مانند آمریکاست. دلیل برتری آمریکا نسبت به کانادا، نکات ریز و تصمیم گیری در لحظات حساس است و کانادا از این نظر به آمریکا نمی رسد، اما کانادا تیم خوبی است که می تواند خطر ساز باشد.

مسابقات انتخابی المپیک ژاپن از هشتم خردادماه سال آینده با حضور ۱۲ تیم در دو گروه هشت تیمی و چهار تیمی به صورت جداگانه برگزار می شود. تیم ملی والیبال ایران در گروه هشت تیمی با تیم های استرالیا، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه برای چهار سهمیه المپیک که به تیم های اول تا سوم و بهترین تیم آسیایی تعلق می گیرد، مبارزه خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.