سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه در جامعه نیازمند خلاقیت و نوآوری است، گفت: برگزاری جشنواره‌هایی مانند یاد یار مهربان می تواند به عنوان یک کار خلاقانه به ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه کمک کند.

 افزایش سرانه مطالعه در جامعه نیازمند خلاقیت و نوآوری است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم، با اشاره به برگزاری جشنواره یاد یار مهربان اظهار داشت: اگر مفروضات را که پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه و بسیاری از واقعیت های دیگر است، کنار بگذاریم به این نتیجه می رسیم که در این حوزه نیازمند خلاقیت و نوآوری هستیم که براساس آن نسل جدید را از کودکی با این مباحث تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای مجازی و ارتباطات گسترده به وجود آمده و نسل جدید زیر اطلاعات پراکنده و غیر لازم مدفون می شود که برخی نام آن را بردگی فکری می‌دانند اطلاعاتی منتشر می شود که بعضا مفید و سازنده نیست در واقع نه تنها کمکی به انسان نمی کند، بلکه با ایجاد مشغله ذهنی، منجر به اتلاف وقت، تحیر و سردرگمی افراد نیز می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در چنین شرایطی کتاب می تواند بسیار راهگشا باشد، تصریح کرد: باید با راهنمایی صحیح مربیان به دنبال آنچه مکتب مان آن را توصیه کرده، برویم اما در عین حال نباید از خلاقیت و نوآوری غافل شد چراکه از طریق آن می توان نسل جوان را به انجام مطالعه ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره هایی مانند یاد یار مهربان می تواند به عنوان یک کار خلاقانه به ترغیب دانش آموزان به مطالعه کمک کند، ادامه داد: نه تنها از شیوه ای که شهرداری در پیش گرفته بلکه باید خلاقیت های دیگری که به ارتقاء و ترویج سرانه مطالعه کمک می کند را مورد توجه قرار دهیم.

تقی پور درباره اینکه ملت ایران در هر عرصه ای که با جدیت وارد شده موفق بوده و حرف های زیادی در دنیا برای گفتن داشته است، افزود: امیدوارم به روزی برسیم که شرق و ملل اسلامی مانند گذشته منشاء انتشار و صدور علم باشند و عظمت و شوکت قبل را احیا کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.