معاون رئیس جمهوری عراق، از وجود نشانه هایی مبنی بر آغاز طرح تقسیم و تجزیه عراق خبر داد و خطاب به نیروهای الحشد الشعبی(مردمی) هشدار داد که نسبت به بکارگیری سلاح فرقه گرایی از سوی دشمن مراقب باشند.

هشدار نوری المالکی در مورد تجزیه عراق
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق ، جمعه شب در جمع فرماندهان و نیروهای سرایا الخراسانی ، از مجموعه گروه های الحشد الشعبی عراق ، گفت طرح تقسیم عراق پس از آن مطرح شده که دشمن در طرح سقوط بغداد (درسال گذشته) شکست خورد.
السومریه نیوز درگزارشی از این مراسم، آورده است ، مالکی در عین حال مردان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق را قهرمانانی توصیف کرده که در دفاع از عراق محکم عمل کرده و شهدایی دادند و توانستند به حملات تروریستی پاسخ دهند.
مالکی افزود: دشمن در طرح توطئه سرنگونی بغداد در سال گذشته، پایتخت عراق و تجربه دمکراتیک آن را هدف گرفته بود.
معاون رئیس عراق ، با بیان اینکه 'صفحه اول طرح توطئه علیه عراق که همان سقوط بغداد بود، شکست خورده '، تاکید کرد، اکنون باید بتوانیم بر صفحه دوم این طرح که تجزیه و تقسیم عراق است غلبه کنیم.
وی اضافه کرد، تاریخ فداکاری ها وقهرمانی های مردم عراق را از همه طیف های جامعه که به میدان های نبرد شتافتند، ثبت خواهد کرد.
مالکی نقش آگاهی نیروها و رزمندگان و مردم عراق را در خنثی کردن این توطئه ها مهم دانست و از فرماندهان خواست در تقویت و افزایش سطح آگاهی رزمندگان اهتمام بورزند.
آمریکایی ها و غربی ها ، این روزها در حالی بر حمایت خود از وحدت ارضی و تمامیت عراق تاکید دارند که رهبران سیاسی و دینی و احزاب عراقی با استناد به رویدادهای مشکوک جاری در کشور ، از وجود طرح هایی برای تجزیه عراق ابراز نگرانی می کنند و همواره نسبت به آن هشدار می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.