رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: صنایع بسیاری در استان اصفهان مستقر هستند که می‌توانند در رقابت‌های سطح بین‌المللی نیز شرکت کنند.

صنایع از فرصت رفع تحریم‌ها استفاده کنند

به گزارش قدس آنلاین، اسرافیل احمدیه در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینکه همه منتظر رفع تحریم‌ها بودیم، اظهار کرد: با توجه به وجود تحریم‌ها علیه کشور، برای انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی به خصوص کشورهای صاحب تکنولوژی با مشکل مواجه بودیم. به همین دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی و ارتقاء تکنولوژی داخل با محدودیت مواجه بود.
وی با اظهار امیدواری نسبت به این موضوع که پس از رفع تحریم‌ها، شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم بود، اضافه کرد: پول‌های بلوکه شده، آزاد خواهند شد و می‌توان از این پول‌ها در جهت شکوفایی اقتصادی و به روز کردن تکنولوژی داخل بهره برد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: چندین سال است که سرمایه‌گذاری جدی در داخل کشور وجود نداشته است و با توجه به رفع تحریم‌ها، موضوعات و مشکلات این چنینی برطرف خواهد شد.

احمدیه به تاثیر رفع تحریم‌ها در استان اصفهان اشاره و اضافه کرد: صنایع بسیاری در استان اصفهان مستقر هستند و بسیاری از این صنایع می‌توانند در رقابت‌های سطح بین‌المللی نیز شرکت کنند. با توجه به این موضوع صنایع می‌توانند از فرصت‌های به وجود آمده پس از رفع تحریم‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باید برای واحدهایی که نیاز به ارتقاء تکنولوژی دارند، اقداماتی انجام شود تا این واحدها بتوانند محصولات با کیفیت بالاتر تولید کنند و در نهایت بتوانند در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا رفع تحریم‌ها بر تولید داخل تاثیر می‌گذارد و یا خیر، گفت: هر واحد تولیدی استراتژی تولید دارد و بازار مصرف، محصول تولیدی خود را مدنظر قرار می‌دهد. در این راستا باید برای تولیداتی که بازار مصرف دارند، باید سرمایه‌گذاری انجام شود.

احمدیه با بیان اینکه کیفیت تولیدات داخل نیز باید افزایش یابد، افزود: با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از وارد آمدن ضربه به تولید داخل جلوگیری کرد. این موارد مدیریت شده و در آینده نیز مدیریت خواهد شد.

وی تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی پس از رفع تحریم‌ها، در جهت تولید با کیفیت و نگاه به صادرات واحدها انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.