معاون اول رییس جمهوری، مصوبات هیات وزیران در مورد اختصاص مبالغ ۵۱۴میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به استان هرمزگان، ۳۷۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال به چهارمحال و بختیاری و ۱۶۲ میلیارد و ۱۶۰میلیون ریال به سیستان و بلوچستان، برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل را ابلاغ کرد.

اختصاص اعتبار برای بازسازی بخش های خسارت دیده از سیل در سه استان

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی دولت امروز شنبه اعلام کرد که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری،این مصوبات را در تاریخ 6 دی ماه 1394 برای اجرا به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرده است.

**اختصاص اعتبار برای بازسازی بخش های خسارت دیده از سیل در هرمزگان
هیئت وزیران، مبلغ 514 میلیارد و 380 میلیون ریال برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل در استان هرمزگان اختصاص داد.
*متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
1- مبلغ 514میلیارد و 380میلیون (000ر000ر380ر504) ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) - مصوب 1393 - ، برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل در استان هرمزگان به شرح جدول(*)در اختیار دستگاه های اجرایی ذی ربط قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.
2- مبلغ 85 میلیارد و 300 میلیون (000ر000ر300ر85) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل به شرح جدول (*)با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل استان هرمزگان با ضمانت زنجیره ای به منظور جبران خسارت پرداخت می شود. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.
3- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (2) این تصویب نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت کند و این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.
4- سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام اقدامات یادشده، گزاش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال کند.

**اختصاص اعتبار برای بازسازی بخش های خسارت دیده از سیل در چهارمحال و بختیاری
همچنین با تصمیم هیئت وزیران، مبلغ 371 میلیارد و 590 میلیون ریال برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه در استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.
*متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
1- مبلغ 371 میلیارد و 590 میلیون (000ر000ر590ر371) ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) - مصوب 1393 - ، برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه در استان چهارمحال و بختیاری به شرح
2- مبلغ 205 میلیارد و 880 میلیون (000ر000ر880ر205) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل به شرح جدول(*)با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل و حوادث غیرمترقبه استان چهارمحال و بختیاری با ضمانت زنجیره ای به منظور جبران خسارت پرداخت می شود. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.
3- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (2) این تصویب نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت کند و این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.
4- سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام اقدامات یادشده، گزاش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال کند.

**اختصاص اعتبار برای جبران خسارات سیل و طوفان در سیستان و بلوچستان
مطابق با این گزارش با تصویب هیئت وزیران، مبلغ 162 میلیارد و 160 میلیون ریال برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل و طوفان در استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.
*متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
1- مبلغ 162میلیارد و 160 میلیون (000ر000ر160ر162) ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) - مصوب 1393 - ، برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل و طوفان در استان سیستان و بلوچستان به شرح جدول (*)در اختیار دستگاه های اجرایی ذی ربط قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.
2- مبلغ 50میلیارد و 10میلیون (000ر000ر010ر50) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل به شرح جدول(*) با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل و طوفان استان سیستان و بلوچستان با ضمانت زنجیره ای به منظور جبران خسارت پرداخت می شود. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.
3- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (2) این تصویب نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید و این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.
4- سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سیستان و بلوچستان موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام اقدامات یادشده، گزاش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال کند.

(*)جداول مربوط به هر یک از بندهای 1 و 2 این مصوبات در پایگاه اطلاع رسانی www.dolat.ir قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.