رئیس مجلس شورای اسلامی پیش ازعزیمت به عراق برای شرکت در اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی گفت: یازدهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی فرصتی برای تقویت روابط کشورهای دوست است.

لاریجانی: اجلاس مجالس کشورهای اسلامی فرصتی برای تقویت روابط کشورهای دوست است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، علی لاریجانی عصر امروز /شنبه/ و پیش از عزیمت به بغداد درجمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد و افزود: مسائل مهمی در جهان اسلام وجود دارد که با حضور مسئولان پارلمان های کشورهای اسلامی در بغداد بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: حضور مسئولان پارلمان های کشورهای اسلامی فرصت خوبی است تا درباره مسائل اساسی جهان اسلام بحث و تبادل نظر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی درپاسخ به این پرسش که آیا عربستان نیز جزو موضوعات مورد بحث خواهد بود یا خیر؟ گفت: مسائل مهمی درجهان اسلام وجود دارد که مسأله عربستان و حاشیه هایی که این کشور به وجود آورده فقط انرژی جهان اسلام را به هدر می دهد.
لاریجانی تصریح کرد: این اجلاس و شرکت مسئولان پارلمان های کشورهای اسلامی فرصتی است تا کشورهای دوست و همسایه روابط دو جانبه و چند جانبه را در حوزه های سیاسی و اقتصادی تقویت کنند.
وی همچنین به روابط ایران و عراق اشاره کرد و افزود: ایران و عراق در سالهای گذشته پیشرفت های خوبی را داشته اند و در این سفر نیز درباره مسائل دو جانبه و منطقه ای نیز مذاکراتی خواهیم داشت.
لاریجانی همچنین از تشکیل اجلاس بین المللی مجالس اسلامی در عراق حمایت کرد و افزود: این اجلاس از بدو تشکیل فراز و نشست های بسیاری را پشت سر گذاشته و جمهوری اسلامی ایران از تشکیل این اجلاس در بغداد حمایت می کند.
یازدهمین اجلاس روسای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی فردا /یکشنبه/ با حضور علی لاریجانی در محل پارلمان عراق واقع در منطقه سبز امنیتی پایتخت این کشور، آغار به کار می کند.
در این سفر فتح الله حسینی، محمد آشوری، حسن زمانی، علی افراشته، حسن قشقاوی رئیس مجلس را همراهی می کنند.
مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در مراسم بدرقه رئیس مجلس حضور پیدا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.