نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش به دنبال جنگ با رژیم صهیونیستی نیست، اما اگر جنگ بر ملت فلسطین تحمیل شود، از خود دفاع خواهند کرد.

 اگر جنگ بر ما تحمیل شود به آن پاسخ خواهیم داد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، اسماعیل هنیه امروز شنبه طی اظهاراتی در جشن تجلیل از خبرنگارانی که جوایز بین المللی کسب کرده‌اند، گفت که حماس برای اجرای توافقنامه آشتی فلسطینیان و پایان دادن به دودستگی‌های داخلی جهت پایان دادن به درد و رنج مردم محاصره شده غزه تلاش می‌کند.

وی اظهار داشت: اخیراً در رسانه‌های خبری از دیدارهای رهبران فتح و حماس گفته می‌شود و ما تأکید می‌کنیم که درپی توافق جدید آشتی نیستیم بلکه هدف ما تلاش برای اجرای توافقات امضاشده به‌منظور پایان دادن به درد و رنج ساکنان نوار غزه است.

هنیه همچنین از خبرنگاران فلسطینی خواست تا از انتشار اخبار و گزارشاتی که به دودستگی‌ها و تنش‌ها دامن می زند، خودداری و اخباری را منتشر کنند که به رهبران فلسطین برای اجرای توافق آشتی کمک نماید.

جنبش فتح و حماس در تاریخ 23 آوریل 2014 توافق آشتی را امضا کردند و پس از آن 2 ژوئن دولت وفاق ملی حاصل از این توافق در برابر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد کرد اما تا به امروز این دولت ماموریت‌های خود در نوار غزه را تحویل نگرفته است.

هنیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که از هر طرحی که به حل بحران گذرگاه رفح کمک کند، استقبال می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد که جنبش حماس به‌دنبال ورود به جنگ جدید با اسرائیل نیست، اما اگر جنگ بر ملت فلسطین تحمیل شود در آن صورت این ملت قادر است از خود دفاع نماید.

وی در ادامه از تمامی مؤسسات حقوقی برای تلاش جهت آزادی محمد القیق روزنامه‌نگار فلسطینی که از 60 روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری بدون محاکمه دست به اعتصاب غذا زده است، تلاش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.