مدیر امور تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: روزانه ۱۰۰ تن تخم مرغ از تولیدات خراسان‌رضوی به کشورها و استان‌های دیگر صادر می‌شود.

روزانه ۱۰۰ تن تخم مرغ از خراسان‌رضوی صادر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدحمیدرضا جوادی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: باید در نظر داشت که نظارت بر سطح خرد بازار بر‌عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده و تنها نظارت در سطح تولیدات با حجم بالا و عمده فروشی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تخم مرغ در سطح عمده 4060‌تومان بوده که هم‌اکنون به‌ثبات رسیده و پایدار شده و در بازار خرده فروشی 4730 تومان است.

مدیر امور تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ یک بار اخیراً بالا رفته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر صادرات، افزایش مصرف تخم‌مرغ با توجه به سردشدن هوا و کاهش تولید آن نقش مؤثری در افزایش قیمت تخم مرغ داشته‌اند.

جوادی با اشاره به میزان تولید تخم‌مرغ در خراسان‌رضوی، تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه حدود 200 تن تخم مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود که حدود 100 تن از آن به مصرف مردم در داخل استان می‌رسد.

وی بیان کرد: مابقی آن نیز به استان‌ها و کشورهای دیگر صادر شده و توانسته ارزش افزوده مناسبی را نصیب خراسان رضوی کند که اصلی‌ترین کشورهای هدف صادرات این محصول در استان عراق و افغانستان هستند.

مدیر امور تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: باید در نظر داشت که بخشی از تخم مرغ تولید شده در خراسان رضوی نیز به مصرف صنعتی رسیده و محصولات مختلف تولید می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.