رییس مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه یازدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در بغداد گفت که برخی کشورها فقط از مبارزه با تروریسم دم می زنند، اما جمهوری اسلامی ایران عملا به این مبارزه وارد شده است.

لاریجانی: بعضی درمبارزه با تروریسم شعار می دهند اما ایران عمل می کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «علی لاریجانی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بغداد افزود: موضع ایران کاملا در جنگ با تروریسم مشخص بوده و عملا وارد این مبارزه شده است اما برخی کشورها در میدان مبارزه با تروریسم فقط حرف می زنند و عملی از آنها دیده نمی شود.

***جهان اسلام آشفته است
وی از واژه 'آشفتگی' در توصیف جهان اسلام استفاده کرد و گفت که در پس هر آنچه در دنیای اسلام اتفاق می افتد و در تحرکات مشکوکی که وجود دارد، دشمن صهیونیستی قرار دارد و ملت های مسلمان باید نسبت به این مسائل، آگاه و هوشیار باشند.
وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره برای حل اختلافات خود از طریق میز مذاکره و گفت وگو آماده است.
لاریجانی وجود پاره ای اختلاف ها بین کشورهای اسلامی را ناشی از برخی توهمات و رفتارهای کودکانه دانست و گفت که بر همین اساس دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت برادری، انسجام و محبت بین همدیگر است.

***راه حل سوریه و یمن و میزمذاکره
رییس مجلس شورای اسلامی به بحران سوریه اشاره کرد و ادامه داد: از چهار سال قبل گفتیم که راه حل بحران سوریه تنها از طریق گفت وگو و میز مذاکره است.
علی لاریجانی یادآورشد که ایران در همان موقع نسبت به تبعات دخالت در بحران سوریه هشدار داد اما آنقدر این بحران گسترش یافت تا در نهایت دود این بحران به چشمانشان رفت و اکنون پذیرفته اند که تنها گفت وگو راه حل بحران سوریه است.
وی ابراز امیدواری کرد که بحران کشور مسلمان و مظلوم یمن نیز از طریق مذاکره و گفت وگو حل و فصل شود.

***ایران و کردها
رییس مجلس شورای اسلامی درپاسخ یک خبرنگار از شبکه های کرد عراقی، درخصوص رابطه ایران با کردهای عراق گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع حقوق برادران کرد بوده و دوستان کرد در عراق بیش از همه در خصوص این حمایت ها و مواضع ایران اطلاع دارند.
لاریجانی افزود: آن زمان که صدام دیکتاتور پیشین عراق علیه کردها بود ایران از آنها دفاع می کرد و در کنار آنها ایستاد و گروه های کردی را پشتیبانی کرد و همچنان به دفاع خود از کردها در چارچوب وحدت ملی و ارضی عراق ادامه می دهد.
وی گفت که جمهوری اسلامی ایران اکنون مناسبات تجاری گسترده ای با کردستان عراق دارد و در برهه ای که منطقه کردستان در معرض هجمه تروریسم قرار گرفت، ایران نخستین کشوری بود که به کمک کردها شتافت.

***اجلاس بین المجالس، پیروزی عراق
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین برپایی یازدهمین اجلاس بین المجالس اسلامی در بغداد را پیروزی بزرگ برای عراق خواند و گفت: برگزاری اجلاس در این شرایطی که عراق به سر می برد، دلیل دیگری برای حرکت رو به جلو این کشور است.
وی از دولتمردان عراق بویژه رییس پارلمان ملی این کشور در برگزاری موفق اجلاس تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.