وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور سرمایه‌گذار خارجی برای توسعه فرودگاه امام، گفت: برنامه داریم که ۱۰۰ فروند هواپیمای بُرد کوتاه و ۴۰۰ فروند هواپیمای بُرد میانی و بلند وارد کشور کنیم.

واگذاری توسعه فرودگاه امام به خارجی‌ها/۵۰۰فروند هواپیما نیازداریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران، در خصوص سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام خمینی(ره)، گفت: در حال حاضر برای توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) یک سرمایه‌گذار اظهار تمایل کرده که در حال مذاکره هستیم که به محض امضای قرارداد شرایط آن اطلاع رسانی می‌شود.

وی در خصوص نیاز به هواپیما در کشور اظهارداشت: با توجه به تقاضای داخلی برای پروازهای داخلی، نیاز به هواپیماهای کوتاه‌بُرد و برای پروازهای طولانی بین‌المللی نیاز به هواپیماهایی با برد بلند داریم که این دو هواپیما در اولویت ما قرار دارند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ایرانیان در کشورهای آمریکا و استرالیا سکونت دارند، گفت: بنابراین هواپیماهایی با بُرد بلند مورد نیاز ایرلاین‌های کشور است تا مسافران را به این مقاصد جابه‌جا کند.

آخوندی با اشاره به نخستین قرارداد با ایرباس برای ورود ۱۱۴ فروند هواپیما گفت: به زودی این قرارداد منعقد می‌شود و تمامی این هواپیماها نو هستند، ضمن آنکه در سال جاری سعی می‌کنیم تا ورود هواپیما داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۲۵۶ فروند هواپیما در کشور داریم که فقط ۱۵۰ فروند آن عملیاتی است، گفت: برنامه ما تامین حدود ۱۰۰ فروند هواپیما برای بُرد کوتاه در فرودگاه‌های داخلی و ۴۰۰ هواپیما برای بُردهای میانی و بلند است که مذاکرات اولیه را هم با شرکت بوئینگ داشته‌ایم و برای خرید با سایر شرکت‌ها هم در حال مذاکره هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای ورود هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری مجوز می‌دهد، گفت: پرواز بین ایران و آمریکا نیاز به مذاکراتی دارد که سازمان هواپیمایی کشوری آن را انجام می‌دهد.

آخوندی با تاکید بر اینکه تمام امنیت آسمان ایران را تامین می‌کنیم، در خصوص کفایت سرمایه ایرلاین‌ها افزود: ما معتقدیم برای نوسازی صنعت هوانوردی، نوسازی بنگاه‌ها و شرکت‌های ایرانی لازم است و برای این منظور شرکت‌های هواپیمایی که وارد صنعت می‌شوند، باید حداقل سرمایه تامین شده را باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.