معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت ۱۲ هزار تعاونی مسکن در کشور خبر داد و گفت: یک میلیون و هفتصد واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها در حال ساخت است.

ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها

سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعاونی‌های مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دو میلیون و 700 هزار واحد مسکونی را ساخته‌اند که از این میزان یک میلیون و 700 هزار واحد را تحویل داده و یک میلیون واحد دیگر را در دست ساخت دارند.

وی ارزش واحدهای مسکونی خالی از سکنه را حدود 20 میلیارد دلار ذکر کرد و با انتقاد از تخریب زودهنگام واحدهای مسکونی در کشور، گفت: در طول ده سال گذشته تخریب واحدهای مسکونی 20 تا 25 ساله نزدیک 27 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است در صورتی که واحدهای ساخته شده بسیاری خالی از سکنه باقی مانده‌اند.

کلانتری با اشاره به تشکیل 26 هزار تعاونی مسکن با عضویت سه میلیون نفر در کشور افزود: از این تعداد 14 هزار تعاونی به دلیل پایان ماموریت خود منحل و غیر فعال شده‌اند و 12 هزار تعاونی مسکن همچنان فعالیت می‌کنند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشارکت کمرنگ بانکها در تامین منابع واحدهای مسکونی، گرانی و کمبود زمین، ضعف و نقص مقررات شهرسازی و گسترش پدیده مهاجرت و رشد شهرنشینی را از جمله مشکلات فعلی بخش مسکن عنوان کرد.

به گفته وی سوداگری زمین و زمین‌ خواری متأثر از بالا بودن قیمت زمین و پیامدهای ناشی از تغییرات بازار سرمایه بر فعالیتهای بخش مسکن تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.