قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "تدبیر اقتصاد پسابرجام" و "تور اروپایی روحانی" تا "چرا رفتی؟"

بسیار عالی و بهنگام

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز با پاسداران جوان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه با شجاعت در مقابل ورود نظاميان امريكايي به آب‌هاي جمهوري اسلامي ايران اقدام و متجاوزان را بازداشت كرده بودند، ديدار كردند و آنان را از نزديك مورد تفقد قرار دادند.

در همین رابطه روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "فرمانده کل قوا در دیدار پاسداران بازداشت کننده متجاوزان آمریکایی: کارتان عالی بود"

روزنامه "سیاست روز" نیز در این خصوص می نویسد: "رهبر معظم انقلاب اسلامی با تجلیل از اقدام شجاعانه، بهنگام و همراه با ایمان پاسدارانی که متجاوزان آمریکایی به آب های ایران را بازداشت کردند: کار خدا بود"

"آفتاب یزد" تیتری به این شرح دارد: "رهبر معظم انقلاب با اشاره به بازداشت نظامیان آمریکایی خطاب به پاسداران: کار شما بسیار عالی بود"

"جوان" هم در این خصوص نوشت: "توصیف رهبر انقلاب از افدام پاسدارانی که متجاوزان امریکایی را بازداشت کردند: بسیار عالی و بهنگام"

***

چرا رفتی؟

روزنامه "آفتاب یزد" از حضور سئوال برانگیز خواننده مشهور در شبکه ماهواره ای نوشته است. این روزنامه تیتر زده است: "ادامه همکاری سالار عقیلی با معمای شاه در ابهام"

روزنامه "هفت صبح" نیز عکس یک خود را به "سالار عقیلی" اختصاص داد و در تیتر خود در این زمینه نوشت: "چرا رفتی؟"

روزنامه "آرمان امروز" نیز با از حضور سالار عقیلی در شبکه "من و تو" خبر می دهد. در این روزنامه می خوانیم: "شایعه مهاجرت تکذیب شد"

این روزنامه می نویسد: " عقيلي با حضور در شبكه «من‌وتو» به برنامه كنسرت‌‌هايش در شهرهاي مختلف انگليس و همچنين كنسرت‌هاي بعدي‌اش در آمريكا اشاره كرد و از استقبال مردم گفت. اين خواننده همچنين درباره چالش برگزاري كنسرت در خارج از ايران توضیح داد: در خارج از ايران هزينه برگزاري كنسرت بسيار بالاست. به عنوان نمونه در سالن برج ميلاد، پيانويي است كه مي‌شود نواخت اما وقتي در اينجا خواستيم پيانو روي سن داشته باشيم، 1500دلار هزينه اضافه طلب كردند. عقيلي در اين گفت‌وگوي 12دقيقه‌اي درباره نخستين اجراي حرفه‌اي‌اش در سال 1374 در فرهنگسراي شفق سخن به ميان آورد و درباره تلاش‌هايش براي برگزاري كنسرت در شهرستان‌هاي ايران و گستره فعاليت‌هايش نكاتي را مطرح كرد و در نهايت نيز اين گفت‌وگو با اشاره مجدد به كنسرت‌هاي اين خواننده در انگليس به انتها رسيد. در واقع اين خواننده عمدتا از اين برنامه به عنوان فرصتي براي تبليغ كنسرت‌هايش استفاده كرد."

***

تور اروپایی روحانی

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، عازم رم، پایتخت ایتالیا شده و قرار است روز چهارشنبه به پاریس، پایتخت فرانسه نیز سفر کند. این نخستین سفر یک رئیس‌جمهور ایران به اروپا پس از 16 سال است که به دعوت رسمی سران دو کشور ایتالیا و فرانسه انجام می‌شود.

روزنامه "اطلاعات"  با بیان اینکه "دکتر روحانی به دعوت مقام های بلندپایه ایتالیا و فرانسه راهی رم و پاریس شد" در تیتر یک خود نوشت: "نخستین سفر اروپایی رئیس جمهوری"

تیتر یک روزنامه "ابتکار" نیز به این شرح است: "تور اروپایی روحانی"

روزنامه اقتصادی "آسیا" نیز می نویسد: "دکتر حسن روحانی در سفر امروز خود به رم و پاریس 60 بازرگان را به همراه دارد"

روزنامه "دنیای اقتصاد" نیز از "تور اروپایی رئیس جمهور" می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: " پیش‌بینی می‌شود روسای جمهوری ایران و ایتالیا و فرانسه درکنارگفت‌وگو بر سر مسائل اقتصادی در مورد مهم‌ترین مسائل جاری در منطقه از جمله بحران پیش آمده در روابط ایران و عربستان با یکدیگر گفت‌وگو کنند همچنان که پیش ازاین لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه برای کاهش تنش جاری میان تهران و ریاض اعلام آمادگی کرده بود."

***

تدبیر اقتصاد پسابرجام

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "تدبیر اقتصاد پسابرجام /رونق تولید یا سونامی واردات؟!"

در این روزنامه می خوانیم: "برجام با همه هیاهو‌ها و فراز ونشیب هایش،با همه نظرات موافق و مخالف،سرانجام به فرجام رسید و دیگر دولت خدمتگزار هیچ عذری برای غفلت از امور اصلی مردم و بر زمین گذاشتن وعده هایش ندارد.اکنون وقت آن است که آن همه وعده زیبا و دلنشین،جامه عمل بپوشد و مردم بالاخره طعم شیرین «تدبیر» دولت تدبیر و امید را بچشند. مروری بر وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور محترم، می‌تواند دلیل انتظار به حق و به جای مردم را از دولت روشن‌تر کند و نشان دهد که دولت،اکنون دیگر هیچ بهانه‌ای برای خلف وعده ندارد و فقط و فقط باید پاسخ مطالبات مردم را بدهد. تنوع و وسعت وعده‌ها به حدی بود که برای هر مخاطبی این احساس را ایجاد می‌کرد که در پی برآمدن دولت یازدهم و بالاتر از آن با به فرجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای، فصل نوینی در زندگی مردم آغاز می‌شود که حتما با قبل از آن تفاوت چشمگیری خواهد داشت !اکنون آن فصل رسیده است."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.