قدس/ حسین پورحسین: ۲۲۷ میلیارد اعتبار به پروژه‌های گازرسانی روستایی اختصاص یافته و با پیمان سپاری‌هایی که انجام شد، عملیات گازرسانی به ۷۲۶ روستای استان در حال انجام است.

 انتقاد صریح استاندار از افزایش تلفات جاده‌ای خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با اعلام این خبر در شورای اداری استان از اجرای طرح‌های مشارکتی و ایجاد شرکت‌های  تعاونی به عنوان اشتغال پایدار یاد کرد و افزود: اشتغال در روستاهای کشور یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و ما اکنون شاهد سرمایه‌گذاری در این حوزه درخصوص طرح‌های مشارکتی هستیم.
علیرضا رشیدیان با بیان اینکه در سال جاری 18 طرح مشارکتی مصوب شده است، افزود: دو هزار و 646 خانوار از یازده شهرستان سهامدار طرح‌های مشارکتی شده‌اند.

 برخورداری 83 درصدی روستاها از مزایای گاز
وی با اشاره به اینکه جمعیت روستاهای استان که از مزایای گاز برخوردار بوده‌اند تا پیش از سال جاری 67 درصد بوده است، افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا، این رقم به 83 درصد ارتقا می‌یابد.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر لزوم ادامه همکاری دستگاه‌های دولتی برای اجرای پروژه‌های اشتغالزایی و تولید در بخش خصوصی گفت: شبکه بانکی برای سرمایه در گردش و نقدینگی صنعتگران و کارآفرینان باید مساعدت و همکاری بیشتری داشته باشد.
رشیدیان، تسهیل در امر صادرات، تولیدات و کالاهای صادراتی محور را خواستار شد و افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی در ایام پایان سال نباید دچار تعطیلی شوند و تسهیل در امور آن‌ها موجبات رونق اشتغال را فراهم خواهد کرد.
وی تصریح کرد: 90 هزار تن قیر رایگان از وزارت راه و شهرسازی با تخصیص اعتبار 40 میلیارد تومان جذب امور راه سازی استان شده و در این ارتباط 225 کیلومتر از راه‌های روستایی بالای 50 خانوار در قالب 100 پروژه آسفالت شده یا عملیات اجرایی آن در حال انجام است که رقم برخورداری از راه آسفالته تا پایان سال به 7/93 درصد می‌رسد.
رشیدیان از آمار بالای تلفات جاده‌ای بشدت انتقاد کرد و روند افزایش تلفات جاده‌ای برون شهری را در 9 ماهه سال جاری مورد نکوهش قرار داد و افزود: تلفات درون شهری 6/6 درصد کاهش داشته است، ولی این ارقام در جاده‌های استان 5/6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 افزایش 6/3 درصدی تلفات جاده‌های روستایی
استاندار خراسان رضوی آمار تلفات در محورهای روستایی را در 9 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه رو به افزایش اعلام کرد و افزود: در مجموع میزان مرگ و میر در این مدت 6/3 درصد افزایش دارد که بسیار نگران کننده است.
رشیدیان، اصلاح هندسی و نقاط حادثه خیز و نصب علایم هشداردهنده و استقرار پلیس و نیروهای امدادی در محورهای مواصلاتی را خواستار شد و افزود: توسعه حمل و نقل پاک، فرهنگسازی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و جلوگیری از رفت و آمد خودروهای تک سرنشین، برای جلوگیری از آلودگی هوا با مشارکت مردم می‌تواند اثرگذار باشد.
رشیدیان، سیاست‌های دولت یازدهم را کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی دانست و با تأکید بر اینکه تحقق این امر مهم باید با تلاش برای وصول درآمدهای مالیاتی از طریق شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی صورت پذیرد، افزود: جلوگیری از فرار مالیاتی با جدیت پیگیری می‌شود و خراسان رضوی 15 درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه وصول درآمدهای مالیاتی عقب‌تر و تاکنون میزان وصولی 10 ماهه هزار و 796 میلیارد تومان بوده است.
وی محقق نشدن این موضوع را پیش‌بینی فراتر از توان برای استان دانست و افزود: عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان قابل قبول است.
استاندار خراسان رضوی تخصیص اعتبارات 10 ماهه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را 6/29 درصد و دریافتی از خزانه را 8/29 درصد و پرداختی به ذی حساب را 4/24 درصد اعلام کرد.
رشیدیان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مصوب سفر هیأت دولت را 86 درصد عنوان و اظهار امیدواری کرد این روند تا تکمیل پروژه‌ها با سرعت انجام شود.

 ممانعت از هدررفت آب‌های سطحی
وی همچنین چالش کمبود منابع آب استان را یادآور شد و میزان بارندگی در سال زراعی را 6/61 میلی‌متر اعلام کرد که در مقایسه با بلندمدت 6 دهم درصد افزایش نشان می‌دهد و نسبت به سال گذشته با 17 درصد کاهش روبه‌رو شده‌ایم که در این ارتباط نیازمند مصرف بهینه آب و ساماندهی روان آب‌ها هستیم.

 تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
موضوع انتخابات هم از جمله مباحث شورای اداری استان بود. استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه وظیفه ما منطبق با نظر ولی فقیه و عمل به مر قانون است، گفت: تلاش برای مشارکت حداکثری و حضور تمام قشرها، جناح‌ها و احزاب معتقد به نظام از تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است و باید همه کمک کنند انتخاباتی سالم، قانونمند و پرشور برگزار شود که این مسأله مهم نشان دهنده اهمیت انتخابات در اقتدار ملی و بین‌المللی برای کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.