«سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزیران امور خارجه روسیه در گفت وگویی تلفنی خواستار اعلام تاریخ قطعی برگزاری مذاکرات سوری سوری از سوی «استفان دمیستورا» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه شدند.

لاوروف و کری خواستار اعلام تاریخ مذاکرات سوری شدند

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، در این گفت و گوی تلفنی که امروز (دوشنبه) به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت، دو طرف درباره مقدمات مذاکرات سوری سوری که قرار است میان نمایندگان دمشق و معارضان سوری برای حل و فصل مناقشه این کشور در ژنو برگزار شود، گفت و گو و تبادل نظر کردند.
وزیر خارجه روسیه در این گفت و گوی تلفنی بر لزوم اجرای کامل مفاد قطعنامه های شورای امنیت در حل مسایل سوریه توسط طرف های مناقشه تاکید کرد.
لاوروف در این رابطه به ضرورت تشکیل هیاتی متشکل از تمام گروه های معارض سوری و گنجاندن مسایلی همچون ایجاد جبهه واحد علیه گروه های تروریستی، برقراری آتش بس و حل مسایل انسانی و انجام اصلاحات سیاسی با توافق دولت سوریه و مخالفان اشاره کرد.
مذاکرات میان نمایندگان دمشق و معارضان سوری تحت نظارت استفان دمیستورا قرار بود امروز برگزار شود که آغاز نشد.
رسانه های روسی جمعه گذشته به نقل از «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرده بودند که گفت و گوهای صلح سوریه 27 و 28 ژانویه (7 و8 بهمن) در ژنو برگزار می شود.
لاوروف و کری شنبه در گفت و گویی تلفنی بر حمایت از مذاکرات سوری تحت نظارت «استفان دمیستورا» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه تاکید کردند.
وزیران خارجه روسیه و آمریکا در گفت و گوی تلفنی خود بطور مفصل در باره آخرین اوضاع سوریه تبادل نظر کرده و بر ضرورت برگزاری این مذاکرات و حمایت طرف های مساله سوریه به ویژه بازیگران خارجی از آن تاکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.