۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 342555

قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۱۰۳ دلار و ۳۵ سنت رسید و افزایش حدود یک درصدی هفته گذشته را تداوم بخشید.

 قیمت طلا به ۱۱۰۳ دلار رسید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار، تشدید افت قیمت نفت و نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی که سیاست افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را زیر سوال برده است، قیمت طلا امروز افزایش یافت.
کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا این هفته جلسه خواهد داشت و انتظار می رود روز چهارشنبه نرخ بهره صندوق های فدرال را بدون تغییر در رقم 0.25 تا 0.50 درصد حفظ کند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به 1103 دلار و 35 سنت رسید و افزایش حدود یک درصدی هفته گذشته را تداوم بخشید. هفته گذشته نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی چین موجب کاهش تمایل سرمایه گذاران به ریسک پذیری شد.
قیمت هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز 0.8 درصد افزایش یافت و به 1104 دلار و 70 سنت رسید.
قیمت فلز زرد در روز 8 ژانویه به بالاترین رقم 2 ماه گذشته یعنی 1112 دلار رسید، اما بعدا شاهد افت بود.
کارلو آلبرتو دی کاسا، تحلیلگر موسسه اکتیو تریدز گفت: «تصویر فنی بازار طلا به کندی در حال بهبود است، اما رشد پایدارتر تنها در صورتی رخ خواهد داد که قیمت ها به بالای 1112 و 1113 دلار برسد.»
قیمت طلا در سال گذشته به دلیل گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره و آسیب دیدن تقاضا برای فلز زرد بیش از 10 درصد کاهش یافت. فدرال رزرو در ماه دسامبر، برای اولین بار در حدود یک دهه گذشته نرخ بهره را افزایش داد و از قصد خود برای ادامه افزایش تدریجی این نرخ در سال 2016 خبر داد.
اما کاهش احتمالی میزان مصرف اکنون ممکن است سیاست های انقباضی بانک مرکزی آمریکا را از مسیر خود خارج کند.
انتظارات در مورد افزایش مجدد نرخ بهره در ماه مارس در حال کمرنگ شدن است و اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که به جای 4 نوبت، 3 نوبت افزایش نرخ بهره در سال 2016 اتفاق بیافتد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.