روسیه هیچ گونه برنامه ای برای ساخت پایگاه هوایی در سوریه ندارد و اخبار رسانه های ترکیه در این مورد بی اساس است.

ادعای ترکیه در مورد پایگاه هوایی جدید روسیه در سوریه، کذب است

سخنگوی وزارت دفاع روسیه «ایگور کاناشنکوف» دیروز 25 ژانویه 2015 در کنفرانس خبری خود، اعلام کرد که اخباری که در نشریات ترکیه در مورد اقدامات روسیه برای ساخت پایگاه هوایی جدید در سوریه منتشر میشود، واقعیت خارجی ندارد.

وی در اظهارات خود گفت «زمان پرواز هواپیماهای جنگنده روسی به سوی هر هدفی در سوریه و انجام کامل عملیات چیزی حدود 30 دقیقه است، لذا اظهارات در مورد ساخت پایگاه هوایی جدید توسط روسیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه در منطقه ای موسوم به « الکامیشلی»، تنها توسط افراد ناآگاه میتواند مطرح شود».

ژنرال کاناشنکوف افزود، تحرکات رسانه ای ترکیه علیه روسیه و دامن زدن به این شایعات، «تلاش خام» ترکیه است تا بر فعالیتهای خود در خاک سوریه و افزایش قوای نظامی در نقاط مرزی با این کشور سرپوش بگذارد. پایگاه هوایی حمیمیم روسیه که در لاذقیه است، پاسخگوی اهداف نظامی این کشور میباشد.

اخیرا برخی رسانه ها اعلام کرده بودند که 200 نیروی نظامی روس، در حال ساخت باند فرودگاه در خاک سوریه در منطقه ای با نام «الکامیشلی» میباشند.

از شروع بحران سوریه، روسیه ترکیه را به همکاری با تروریستهای داعش و دیگر گروههای تروریست در سوریه متهم کرده است. تنشها میان روسیه و ترکیه چند ماه گذشته پس از آن بالا گرفت که ترکیه یک هواپیمای نظامی روسیه را که در حال عملیات علیه تروریستها در سوریه بود، ساقط کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.