وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازدید و مذاکره با شرکت های مطرح فرانسوی در بخش های مختلف فناوری مانند ایرباس و اورنج در سفر هیات ایرانی به پاریس خبر داد.

مذاکره با ایرباس و اورنج در سفر به فرانسه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «محمود واعظی» در شبکه اجتماعی «کلوب» درباره سفر هیات ایرانی به سرپرستی رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: توسعه همکاری دوجانبه با فرانسه در بخش های فناوری ارتباطات و اطلاعات و فضایی محور اصلی مذاکره با مقام های فرانسوی است.
واعظی تاکید کرد یکی از هدف های این سفر «بازدید و مذاکره با شرکت های مطرح فرانسوی در بخش های مختلف فناوری مانند ایرباس و اورنج (اورانژ در زبان فرانسه) است».
ایرباس (Airbus) شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگ ترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر «تولوز» فرانسه قرار دارد و کارخانه های آن در سراسر اروپا گسترده است.
اورنج یا اورانژ (Orange) شرکت مخابراتی فرانسوی و چندملیتی است که معروف ترین نام تجاری شرکت «فرانس تلکوم» به شمار می آید.
این شرکت با برخورداری از بیش از ۲۲۶ میلیون مشترک در سطح بین المللی، خدمات تلفن همراه، خطوط تلفن ثابت، اینترنت، اینترنت تلفن همراه و همچنین خدمات تلویزیون اینترنتی را ارائه می کند.
واعظی گفت: مذاکره در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه همکاری در بخش خدمات مشاوره ای، سرمایه گذاری خارجی، انتقال دانش فنی به داخل کشور، تولید مشترک در این بخش، همکاری دوجانبه در تحقیق و توسعه، اجرای مشترک پروژه های تحقیق و توسعه، همکاری دوجانبه در زمینه های علمی، فناوری و استانداردسازی صورت می گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: تبادل متقابل تجربه در طراحی و اجرای رویه ها و مقررات ارتباطات، مدیریت و مانیتورینگ طیف فرکانس، صدور پروانه و فعالیت های مربوط به رگولاتوری ارتباطات نیز مورد توجه خواهد بود.
واعظی همکاری دوجانبه و تبادل اطلاعات در زمینه سیاستگذاری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوآوری و حمایت از شرکت های کوچک، متوسط و شرکت های نوپا را از دیگر محورهای مذاکره با طرف های فرانسوی عنوان کرد.
به گفته وی، ارتقای همکاری بخش خصوصی در برگزاری مراسمی مانند نمایشگاه های تخصصی بخش دیگر گفت و گوها است.
وی مذاکره در بخش هوا و فضا، اجرای مشترک ماهواره ملی مخابراتی و همکاری بلندمدت برای انتقال فناوری بویژه سنجش از دور، ساخت ماهواره ملی و همچنین مشارکت فرکانسی با شرکت های فرانسوی را از دیگر محورهای مذاکره با مقام های فرانسه عنوان کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: امیدوارم در دوران پساتحریم زمینه شکوفایی کشور بیشتر شود.
شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه در صدر هیات 120 نفری بویژه کارآفرینان و بازرگانان ایرانی، به رم پایتخت ایتالیا وارد شد و قرار است پس از آن به فرانسه سفر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.