دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی گفت: بنده به شخصه تعدد نامزدها و کاندیداهای انتخاباتی را یک فرصت مغتنم برای مشارکت سیاسی مردم می‌دانم.

کثرت داوطلبان یک فرصت مغتنم است/ تبیین ۳ قطب اصلی انتخابات آتی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، جواد آرین‌منش صبح امروز در نشست خبری مجمع اصولگرایان خراسان رضوی، اظهار داشت: در زمینه راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری چند مبحث مطرح است، اساساً انقلاب اسلامی بر پایه سه رکن اساسی بنا شده است، رکن نخست ایمان و اعتقادات مردم به اسلام و ارزش‌های اسلامی است که موتور محرک انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش رهبری انقلاب و ولایت فقیه به عنوان رکن دوم تاکید کرد: این مسئله ضامن تداوم انقلاب اسلامی است و رکن سوم که عامل بقای انقلاب نیز بوده، حضور و مشارکت مردم است.

آرین‌منش تاکید کرد: انقلاب اسلامی مادامی که مردم از این نظام و انقلاب حمایت کنند به راه خود ادامه می‌دهد، اساساً جمهوری اسلامی شامل جمهوریت و نظام است، جمهوریت نظام یعنی مشارکت و حضور مردم که در اصل ششم قانون اساسی به آن تاکید زیادی شده است.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شوراهای شهر و روستا و سایر همه پرسی‌ها باید با حضور مردم صورت بگیرد و این مسائل ضامن جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آرین منش با اشاره به راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: نکته نخست این است که باید اهمیت مشارکت مردم در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبیین شود و برای مردم این مسئله به درستی تبیین شود و رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در این زمینه نقش بارزی دارند و نخبگان نیز بهتر از دیگران می‌توانند اهمیت این موضوع را بیان کنند.

وی گفت: پس از تبیین مشارکت، باید زمینه مشارکت مردم در امور مختلف سیاسی و اقتصادی فراهم شود، سیاست‌های اصل 44 با هدف مشارکت سیاسی مردم شکل گرفته و در عرصه فرهنگی و سیاسی نیز چنین است و نماد بارز مشارکت سیاسی مردم، انتخابات است.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی تصریح کرد: مجریان باید زمینه مشارکت حداکثری را برای مردم فراهم کنند، کسانی که شرایط انتخاب شدن را دارند در انتخابات حضور دارند و بنده کثرت ثبت‌نام کنندگان در انتخابات را نماد مشارکت مردم می‌دانم و این مسئله را نقص و ضعف تلقی نمی‌کنم.

وی بیان کرد: این افراد براساس قانون ثبت‌نام کرده‌اند و آحاد مردم با مشارکت ثبت نام می‌کنند و شورای نگهبان نیز با فراهم کردن زمینه مشارکت، حضور در انتخابات را فراهم می‌کنند. مردم باید مشارکت را بچشند و آثار این مشارکت را احساس کنند و هر عاملی که مانع مشارکت حداکثری مردم باشد باید مرتفع شود.

آرین منش بیان کرد: حضور حداکثری مردم یک ارزش است و کثرت داوطلبان سبب می‌شود که مردم بهترین‌ها را از میان بیشترین‌ها انتخاب کنند.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی با اشاره به ضرروت رعایت اخلاق سیاسی افزود: اساس انقلاب اسلامی بر اسلام و ارزش‌های انقلابی است یعنی اسلامی که پیامبر ما برای آن مبعوث شده تا اخلاق را در جامعه نهادینه کند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از عرصه‌های ظهور و بروز اخلاق یا بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی است افزود: انتخابات عرصه آزمون انسانیت است زیرا اخلاق زمانی معنا پیدا می‌کند که منافع با یکدیگر اصطکاک داشته باشد.

آرین‌منش اظهار داشت: خودبرتربینی، وعده دروغ دادن و تخریب دیگران از مصادیق این مسئله است، گاهی کاندیداها وعده‌هایی را می‌دهند که تحقق آن نیازمند اختیاراتی فراتر از اختیارات رئیس جمهور است.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت پول در انتخابات یک نوع بداخلاقی است تصریح کرد: برقراری نظم در جامعه و حاکمیت عدالت مستلزم رعایت قانون است و قانون را باید فصل الخطاب بدانیم در غیر این صورت هرج و مرج و مسائل تلخ ایجاد می‌شود.

وی گفت: برخی از اصول قانون اساسی در دوران انتخابات نمود بیشتری پیدا می‌کند، براساس قانون اساسی ما همه افراد از حقوق یکسان برخوردار هستند، حیثیت و جان افراد باید رعایت شود.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی بیان کرد: در مشهدمقدس تشکل‌های اصلاح‌طلب در حال مصاحبه‌گرفتن از چهره‌های جوان اصلاح‌طلب هستند و فکر می‌کنم شاهد یک رقابت جدی در انتخابات آینده هستیم.

وی تصریح کرد: رقابت درون اصولگرایی شکل نمی‌گیرد؛ انتخابات آتی، دو یا سه قطبی خواهد بود، حامیان دولت نیز در انتخابات حضور دارند و اصولگرایان نیز حضور جدی در عرصه انتخابات دارند و من مجلس آینده را یک مجلس متکثری می‌بینم که از همه سلایق در آن حضور دارند و یک مجلس قوی و متخصص شکل می‌گیرد.

آرین‌منش گفت: در ائئلاف اصولگرایان تمامی چهره‌های سرشناس حضور دارند و یک مجموعه فراگیری در تهران تشکیل شده و در خراسان‌رضوی نیز تقریباً تمامی اضلاع اصولگرا حضور دارند.

وی تاکید کرد: پیشینه بنده در اردوگاه اصولگرایی کاملاً مشخص است و دبیر پیشین جبهه پیروان خط امام و رهبری بوده‌ام و مواضع سیاسی من نیز مشخص است. 2 دوره نماینده مردم مشهد نیز بوده‌ام، البته ممکن است سلایق افرادی که در اردوگاه اصولگرایی حضور دارند همه مثل هم نباشد.

دبیر حزب موتلفه خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است نیروهایی متعهد و متخصص وارد مجلس شوند، شخصاً از افراطی‌گری پرهیز داشته‌ام و هیچ دولتی را صددرصد موفق یا ناموفق نمی‌دانم، دولت‌های پیشین نقاط ضعف و قوت داشته‌اند و با این مشخصات وارد میدان شدیم و هر جریانی از بنده حمایت کند، استقبال می‌کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.