رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در مجموعه تئاتر شهر با اشاره به بودجه تئاتر در لایحه پیشنهادی سال ۹۵ دولت، اعلام کرد هفته آینده بحث بودجه تئاتر در کمیسیون مطرح می‌شود.

نگاهمان در حوزه فرهنگ و هنر حمایتی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که در ششمین روز سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در مجموعه تئاتر شهر حضور پیدا کرده بود درباره بودجه تئاتر در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۵ دولت یازدهم و اینکه آیا مجلس شورای اسلامی این بودجه را کاهش خواهد داد یا خیر؟ به خبرنگار مهر گفت: هفته آینده بحث بودجه در کمیسیون ما مطرح می‌شود. نگاه ما هم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور است و هنر را از جمله این زیرساخت‌ها می‌دانیم؛ هنر به معنای وسیع کلمه یعنی تئاتر، سینما، ادبیات و شعر.

وی اظهار کرد: در بودجه چند سال گذشته سعی کردیم بر اساس همین سیاست حوزه هنر را تقویت کنیم لذا به مسائل فاخر تئاتری عنایت خاص و ویژه‌ای داشتیم. این موضوع مورد توجه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بوده و هست و سعی کردیم آن را به حد مطلوب برسانیم.

سالک درباره سرانجام بودجه تئاتر در سال ۹۵ و تصویب افزایش بودجه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: منتظریم ببینیم که در هفته آینده در بودجه ۹۵ جمع بندی ما چه خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره این موضوع که آیا احتمال دارد به پیشنهاد مجلس شورای اسلامی با افزایش بودجه در عرصه فرهنگ و هنر مواجه شویم؟ تأکید کرد: سعی می‌کنیم نیاز عرصه فرهنگ و هنر را تأمین کنیم که البته این موضوع بستگی به منابع دولت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.