رضا اسماعیلی از انتشار برترین سروده‌های عاشورایی تاریخ به انتخاب شاعران برجسته آیینی در قالب دو مجموعه پیش از انقلاب و پس از انقلاب از سوی بنیاد دعبل خزایی خبر داد.

 برترین سروده‌های عاشورایی تاریخ منتشر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، رضا اسماعیلی شاعر، از انتشار مجموعه برترین سروده‌های عاشورایی شاعران در هزارهشعر فارسی خبر داد و گفت:‌ این طرح با مشارکت و همت بنیاد دعبل خزایی انجام می‌شود و قرار است در دو بعد پیش ازانقلاب و پس ازانقلاب منتشر شود.

وی ادامه داد:‌ گروهی از شاعران شناخته شده شعر فارسی انتخاب شده‌اند، تا اشعار عاشورایی هزاره ادب فارسی را داوری کنند،‌ هر داور باید 50 قطعه شعر برگزیده را انتخاب کند که در قالب یک مجلد یا چند مجلد به عنوان برگزیده شعر عاشورایی پیش از انقلاب منتشر شود.

اسماعیلی تصریح کرد: گروهی از شاعران نیز قرار است با بررسی اشعار سروده شده پس از انقلاب برترین اشعار عاشورایی پس از انقلاب را انتخاب کنند‌، قرار است این مجموعه هر دو سال یکبار با اشعار تازه سروده به روز رسانی شود.

بنا به گفته اسماعیلی سید‌علی موسوی‌گرمارودی، غلامرضا سازگار، محمدعلی مجاهدی، سیدابوالقاسم حسینی ژرفا، اسماعیل امینی، امین فروغی، سید ضیاء‌الدین شفیعی، مرضیه محمد‌زاده، جواد محقق، ذکریا اخلاقی، مرتضی امیری اسفندقه، محمدحسین انصاری‌نژاد و... به عنوان داوران شعر پیش از انقلاب انتخاب شده‌اند.

وی هم‌چنین با اشاره به شاعران انتخاب شده برای گزینش شعر پس از انقلاب به حسین آهی، ساعد باقری، محمدکاظم کاظمی، محمدرضا ترکی، غلامرضا کافی، پروانه نجاتی، غلامرضا شکوهی، عبدالرضا رضایی‌نیا، علیرضا قزوه و .... اشاره کرد و گفت:‌ نخستین جلسه توجیهی داوران تشکیل و تقسیم کار انجام شده است. داوران نیز کار داوری خود را آغاز کرده‌اند. قرار است پس از تعطیلات نوروز جلسه نهایی برگزار و هر دو مجموعه پیش و پس از انقلاب در آستانه ماه محرم و صفر منتشر شود.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد:‌ پیش از این کارهایی در این زمینه انجام شده است‌، برای نمونه چهره‌های شاخصی گزیده اشعار عاشورایی را چاپ و منتشر کرده‌اند،‌ اما امتیاز این کار نسبت به سایر آثار منتشر شده پیش از این‌، این است که گروهی از شاعران با سلایق و نگاه‌های متفاوت در طول هزاره ادب فارسی بهترین اشعار را انتخاب کرده‌اند‌، در این میان اولویت با اشعار فاخری است که کمتر معرفی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.