رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در دهه فجر بیش از ۳۰۰ برنامه شاخص در آموزشگاه‌های استان برگزار می‌شود، گفت: در دهه فجر هزار و ۱۰۲ نفر دانش آموز مقطع متوسطه به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

بیش از هزار دانش آموز دختر خراسان جنوبی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علی نورمحمدی در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کمیته‌های مهم در ستاد دهه فجر، آموزش و پرورش است زیرا آموزش و پرورش در سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازمان دهی، نظارت بر برنامه‌ها و هماهنگی نقش زیادی بر عهده دارد.

وی افزود:کمیته فرهنگیان و دانش آموزی با محوریت تشکل‌های دانش آموزی از قبیل سازمان‌های دانش آموزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی، هلال احمر، بسیج دانش آموزی کمیته را تشکیل می‌دهند.

بیش از 300 برنامه در 1700 آموزشگاه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش در استان بیش از هزار و700 آموزشگاه دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده  بیش از 300 برنامه در کمیته‌های فرهنگیان و دانش آموزی اجرا می‌شود.

نورمحمدی با بیان اینکه هفته استقبال از بهمن از 5 تا 12 بهمن ماه آغاز می‌شود، افزود: در روز 12 بهمن  همزمان با سالروز ورود امام خمینی به ایران در هزار و 700 آموزشگاه خراسان جنوبی زنگ انقلاب در ساعت 9.33 دقیقه نواخته می‌شود و در بیرجند به صورت نمادین در دبیرستان نرجسیه با حضور مسئولان استانی این مراسم برگزار می‌شود.

تمثال امام خمینی و مقام معظم رهبری گلباران می‌شود

وی  از گلباران تمثال امام خمینی و مقام معظم رهبری خبر داد و اظهار داشت: جشن پیروزی انقلاب اسلامی در 12 بهمن در مدارس خراسان جنوبی آغاز می‌شود و برگزاری مسابقات فرهنگی،هنری، قرآنی و معارف در مقاطع تحصیلی مختلف برگزار می‌شود.

دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  از پخش سروده‌های انقلابی در مدارس استان خبر داد و گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، نقد، تریبون آزاد، گفت‌وگوهای ویژه دانش آموزی از دیگر برنامه‌ها است.

حضور پرشور دانش آموزان خراسان جنوبی در مهمانی لاله‌ها

نورمحمدی افزود: همایش‌های استانی با عنوان فصل حضور پرشور با پرسش مهر رئیس جمهور در ایام دهه فجر دنبال می‌شود و حضور فعال دانش آموزان در مراسم مهمانی لاله‌ها از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

وی بیان داشت: حضور ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر منتهی به نماز جمعه و روز 22 بهمن، مانور تشکیلاتی با عنوان یاوران انقلاب، صبحگاه مشترک دانش آموزی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در 12 بهمن ماه اعزام نخستین گروه دانش آموزی به عتبات عالیات انجام می‌شود که این کاروان با ظرفیت 40 نفر و توسط سازمان دانش آموزی است.

نورمحمدی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدای دانش آموزی، برگزاری 4 دوره جشنواره نمایشگاه‌های دانش آموزی با عنوان مدرسه انقلاب، برگزاری طرح پویش دانش آموزی، اجرای سرود هزار و 357 نفری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول بیرجند در روز راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری همایش‌های مختلف در شهرستان‌های خراسان جنوبی، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزی از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور در دهه فجر انجام می‌شود، اظهار داشت: هزار و 102 دانش آموز دختر مقطع متوسطه به اردوهای راهیان نور منطقه جنوب کشور اعزام می‌شوند.

دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  از وجود 264 دانش آموز شهید در خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: خراسان جنوبی 3 دانش آموز شهید انقلاب دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.