علیرضا گرانپایه- سی و چهار دوره از جشنواره فیلم فجر می‌گذرد و اینبار هم مثل سال‌های گذشته، از یک قانون نانوشته در جشنواره تبعیت شده است. در چند سال گذشته تجربه نشان داده که سال‌های زوج جشنواره با کارگردان‌های اسم ورسم دار بیشتری روبه‌رو هستیم. نام‌هایی که اسم‌شان در جشنواره امسال، همه را ذوق زده کرده‌ است.

سلفی با "بادیگارد" حاتمی کیا

به گزارش قدس آنلاین در ادامه نگاهی انداختیم به 4 فیلم اشتها آور امسال که با نام ها و حواشی خود، توانستند ذهن مخاطبان را برای دیدن فیلم‌شان کنجکاو کنند.

بادیگارد

خلاصه داستان: "بادیگارد" درباره محافظی شخصی است که از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی و براساس حوادثی متوجه می‌شود که او بیش از آن که به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و همین امر باعث می‌شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد. اما به دلیل خدمات و خلوصی که در وی وجود دارد او را به محافظت از فرد دیگری می‌گمارند که یکی از فعالان هسته‌ای کشور است.

آوردن نام ابراهیم حاتمی کیا کافی است تا هر مخاطب و هنرمندی را برای دیدن اخرین ساخته‌اش کنجکاو کند، حالا نام حاتمی کیا را بگذارید در کنار پرویز پرستویی تا متوجه شوید از همین حالا باید بادیگارد را جدی گرفت. حاتمی کیا نشان داده به خوبی قواعد جشنواره را یاد دارد و به هیمن دلیل بعید است که سیمرغی نصیبش نشود، البته یادمان نرود که تم سیاسی داستان فیلم شاید برای کاگردان صاحب نام سینما ایران گران تمام شود. از نکات جالب توجه در مورد بادیگارد، قطعی شدن اکران نوروز 95 است. در کنار کامران نجف زاده که اولین تجربه بازیگری‌اش را تجربه می کند، حضور مریلا زارعی و بابک حمیدیان در نقش دانشمند هسته‌ای، شانس نامزد شدن در بخش بازیگری را برای بادیگارد دو چندان کرده است.

امکان مینا

خلاصه داستان: تردید ، شک و سر انجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند.

یک فیلم سیاسی با تم خیانت! همین یک خطی از داستان امکان مینا به خودی خود جذاب است. کمال تبریزی که در این چند سال هر چه ساخته به در بسته خورده است، می‌خواهد بار دیگر به کمک منوچهر محمدی به صف اول فیلمسازان مهم سال بازگردد. کاری که یکبار 12 سال پیش با مارمولک انجام داد. فرهادی توحیدی فیلمنامه کوری که بعد به امکان مینا تغیر نام داده است را نوشته و همین موضوع ما را به خروجی کار امیدوار می‌کند. میلاد کی مرام که امسال کم کار ظاهر شده، از آخرین فیلم خود حسابی تعریف کرده است.

خشم و هیاهو

خلاصه داستان: زندگی به من آموخت که هيچ چيز از هيچ کس بعيد نيست!

از همان روزی که آفریقا در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم کارگردان اولی را کسب کرد، می‌توانستیم پیشبینی کنیم که هومن سیدی در فیلمسازی به مراتب موفق تر از بازیگری ظاهر خواهد شد. خشم هیاهو که بیشترین حاشیه‌اش مربوط به شباهت داستانش با زندگی ناصر محمدخانی و اتفاقات زندگی شخصی اش است، یکی از امیدهای اصلی جشنواره برای کسب سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد است، جایی که نوید محمدزاده و طناز طباطبایی تشنه کسب اولین سیمرغ خودشان هستند.

گاهی

خلاصه داستان: داستان این فیلم سه زوج ایرانی است که در پایان حضور خود در یک مهمانی با تراژدی روبرو می‌شوند.ین فیلم سلفی سینمایی در شمال کشور مقابل دوربین رفته و برای اولین در تاریخ سینمای جهان و در یک رکورد شکنی دوربین روی دست بازیگران این فیلم می‌چرخد و پای فیلمبردار در میان نیست.

فیلم گاهی که با عنوان اولین فیلم سلفی دنیا شناخته می‌شود، یکی از کنجکاو برانگیزهای جشنواره امسال است. برای اولین بار در یک فیلم بلند سینمایی فیلمبردار حذف شده است و خود بازیگران وظیفه فیلمبرداری را برعهده دارند. گاهی در بخش هنر و تجربه جشنواره به نمایش در می‌اید و با توجه به حضور بازیگران چهره مانند فریبرز عرب نیا، آزاده صمدی و مهدی پکدل پیشبینی می‌شود که خروجی کار امیدوار کننده باشد.. البته با توجه به خاص بودن فرم فیلم، شاید باید بیشتر به کسب جایزه در جشنواره های خارجی امیدوار بود تا جذب مخاطب عام سینما داخل.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.