رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت ۱۶۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی خبر داد.

پرداخت ۱۶۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «علیرضا تابش» در مراسم امضای تفاهمنامه دوساله با وزارت جهاد کشاورزی به منظور توسعه همکاری مشترک برای ساخت، احیا و توسعه فضاهای معیشتی روستاییان و دامداران، گفت: تاکنون برای نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی 168 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان پرداخت شده است و درصددیم سالیانه با بهسازی 200 هزار واحد روستایی، وضع زندگی روستاییان را نیز بهبود بخشیم.
به گفته وی، اکنون در 37 هزار و 435 آبادی دارای بیش از 20 خانوار، 20 میلیون و 692 هزار نفر ساکنند.
تابش افزود: هم اکنون برای پنج میلیون و 565 هزار خانوار روستایی، پنج میلیون و 151 هزار واحد مسکونی وجود دارد و تلاش می کنیم با بهسازی و نوسازی روستاها فضاهای معیشت محور را توسعه دهیم.
وی گفت: بر پایه سرشماری سال 1392، 33 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای کشور کنار فضاهای معیشتی قرار داشت اما اکنون با افزایش بخش های مسکونی، فضای معیشتی روستاییان کمتر شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: 93 درصد فعالیت در روستاها در بخش کشاورزی و دامداری است و با امضای این تفاهمنامه درصددیم با بهبود زندگی روستاییان واحدهای آنها را نوسازی و بهسازی کنیم تا فضای دامی بیشتری در اختیار آنان قرار گیرد.
تابش امضای این تفاهمنامه را در توسعه پایدار و کاهش نرخ بیکاری 13 درصدی روستاها و همچنین اجرای اقتصاد مقاومتی موثر دانست.
به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و «حسن رکنی» معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، این تفاهمنامه را امضا کردند.
استفاده از ظرفیت مکان های دامی و مسکن های روستایی بر پایه فضاهای معیشت محور و تبیین راهکارهای مشترک به منظور بهبود ساختارهای اقتصادی دامداران روستاها از هدف های امضای این تفاهمنامه است.
بر پایه این تفاهمنامه، دو طرف کمیته فنی و کارگروه تخصصی را به منظور تبادل اطلاعات مورد نیاز و تهیه دستورالعمل های مرتبط برای بهبود زندگی روستاییان تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.