قدس/ مرتضی روشنی: اعضای کاروان ۳۲ نفره مهربانی صنعت چاپ ایران روز گذشته از مجتمع چاپ و نشر مؤسسه فرهنگی قدس بازدید کردند.

بازدید کاروان مهربانی صنعت چاپ ایران از مؤسسه فرهنگی قدس

میریونس جعفری از اعضای هیأت مؤسس این کاروان درباره هدف از این سفر و بازدید از مؤسسه فرهنگی قدس گفت: این کاروان از هفت سال پیش تشکیل شده تا از پیشکسوتان صنعت چاپ ایران تجلیل کند و امروز نیز با حضور در مشهد از 13 پیشکسوت این عرصه قدردانی کرد.
وی ادامه داد: حضور اعضای این کاروان در چاپخانه های مختلف کشور زمینه ساز تعامل بیشتر میان چاپخانه داران تهران و استان‌های مختلف کشور است.
محمد کلاری رئیس سابق اتحادیه صنعت چاپ تهران نیز درباره دستگاه چاپ روزنامه قدس گفت: این دستگاه از به روزترین های صنعت چاپ است و خوشحالیم که در خراسان رضوی و شهر مشهد چنین چاپخانه ای وجود دارد، زیرا این امر نشان دهنده پیشرفت این استان در زمینه چاپ و نشر است.
معاون چاپ مؤسسه فرهنگی قدس نیز با تشریح ویژگی های دستگاه چاپ روزنامه قدس، اظهار کرد: در شمال شرق کشور و در بحث چاپ رول تنها دو مؤسسه قدس و خراسان فعالیت جدی دارند.
احمد عزیزی مقدم ادامه داد: درحال حاضر 43 نشریه و پنج روزنامه شامل قدس، شــهرآرا و ویژه نامه های اســـتانی جام جم و جوان و اتفاقیه در این مجتــمع چاپ می شوند؛ ضمن اینکه دستگاه چاپ مؤسسه می تواند 64 صفحه در قطع وزیری، 16 صفحه در قطع مترویی و 32 صفحه در قطع رحلی را در یک ساعت با تیراژ 30هزار نسخه چاپ کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.