تکاوران دریایی ارتش موفق شدند در اجرای عملیات دفاع ساحلی، با نارنجک انداز نصیر و موشک‌انداز تاو اهداف شناور را منهدم کنند.

تکاوران نداجا با نارنجک‌انداز نصیر و موشک‌انداز تاو اهداف شناور را منهدم کردند + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت 94 عملیات دفاع ساحلی توسط تکاوران دریایی نداجا در مقابل عملیات نفوذ و تسخیر بخش‌های ساحلی، با موفقیت انجام شد.

در این مرحله از رزمایش که با حضور دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد، واحدهای شناور دشمن فرضی توسط قایق‌های آذرخش و شهاب که به راکت‌انداز مجهز هستند، منهدم شدند.

نکته قابل توجه در این تمرینات، استفاده تکاوران نیروی دریایی ارتش از سلاح های جدیدی است که احتمالا به تازگی تحویل یگان‌های تکاوری نیروی دریایی ارتش شده است.

از جمله این سلاح‌ها، موشک انداز تاو است که امروز، تکاوران دریایی ارتش با استفاده از تاو ایرانی موفق شدند که اهداف شناور و متحرک حضور یافته در سواحل را به عنوان دشمن فرضی، با موفقیت هدف قرار داده و منهدم کنند.

از جمله دیگر سلاح‌هایی که در این رزمایش برای نخستین بار مورد استفاده تکاوران دریایی قرار گرفته است، استفاده تکاوران از نارنجک اندازهای 40 میلیمتری بصیر است.

این نارنجک اندازها قادرند در برد موثر 1500 متری و برد نهایی 2200 متری، اهداف مختلف را با گلوله‌های 40 میلیمتری و با دقت هدف قرار دهند. وزن این نارنجک اندازها حدود 35 کیلوگرم است و 2 خدمه دارند.

این نارنجک اندازها همچنین قابلیت نصب روی قایق‌ها و خودروهای رزمی و زرهی را هم دارا هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.