یک مقام ارشد صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور با بیان اینکه مقرر شده است تا پایان سال ۳ فروند ایرباس ۳۳۰ واحد ناوگان ایران‌ایر شود، ورود ۳ فروند ایرباس ۳۸۰ تا پایان سال به کشور را تکذیب کرد و گفت: ایرباس‌هایی که برای هما خریداری می‌شود همه نو هستند.

تحویل ۳فروند ایرباس‌۳۳۰ تا پایان سال/ خبر ورود ۳فروند ایرباس۳۸۰ اشتباه است/زیرساخت های ایرباس ۳۸۰ را نداریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، امروز در خبرها عنوان شد که قرارداد ایران با کمپانی ایرباس برای تحویل 114 فروند هواپیمای ایرباس، امروز نهایی و مقرر شده است تا پایان سال جاری 3 فروند ایرباس 380 وارد کشور شود.

در این راستا یک مقام ارشد صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور با تکذیب خبر ورود 3 فروند ایرباس 380 به کشور تا قبل از نوروز 95، اظهار داشت: این هواپیماها ایرباس 330 هستند که 3 فروند آنها آماده شده و تا قبل از عید تحویل ایران می‌شود و کمپانی ایرباس فعلاً هواپیمای 380 آماده تحویل ندارد و این خبر به اشتباه اعلام شده است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از فرودگاه‌های کشور زیرساخت خدمات‌دهی به هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس 380 را ندارند، گفت: مثلاً باید مسافران این هواپیما از دو طبقه ‌به سرعت‌ تخلیه شوند که فعلاً چنین زیرساختی در هیچ یک از فرودگاه‌های کشور نیست ‌‌و قابلیت پذیرش و خدمات‌دهی به این هواپیماها را نداریم‌ البته برخی فرودگاه‌‌ها‌ در حال تهیه این زیرساخت‌ها هستند اما‌ به این زودی فراهم نمی‌شود.

این مقام ارشد صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور افزود: حتی فرود ایرباس 380 امارات هم که چندی پیش در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد فقط به صورت ‌سمبلیک و نمادین بود.

وی با تأکید بر اینکه اخبار روز جاری درباره خرید ایرباس‌ها هنوز حالت ناپخته دارد، گفت: همه هواپیماهای ایرباس که به ایران‌ایر اختصاص می‌یابد نو هستند و هواپیما کارکرده و دسته‌دوم در فهرست خرید‌ها نیست.

وی افزود:‌ البته ایرباس پیشنهاد داده بود که 4 فروند هواپیمای ایرباس 340 با سن 4 تا 5 ساله تا زمان هواپیماهای نو به صورت موقت در اختیار هما قرار دهد که واحد فنی هما موافقت نکرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.