عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم اظهار کرد: رفع تحریم‌های اقتصادی غرب بر ضد جمهوری اسلامی ایران بهترین فرصت برای بازنگری در سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناوگان هوایی کشور است.

برجام فرصتی مغتنم برای نوسازی سیستم‌های ناوبری و هواپیماهای کشور است

به گزارش قدس آنلاین، موید حسینی صدر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: انتظار است با فضای به وجود آمده پس از اجرای برجام، علاوه بر نوسازی سیستم‌های ناوبری و هواپیماهای کشور، نگرش حاکم بر سازمان هواپیمایی کشوری نیز تغییر کند.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد مدیران صنعت هوایی کشور بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن میانگین سن هواپیماهای ایران حداقل 25 سال است. این مسئله باعث شده با وجود تقاضای مردم برای مسافرت با هواپیما، خدمات هوایی ایرلاین‌ها فاقد استانداردهای لازم باشد و مسافران شاهد تاخیرهای طولانی در پروازها باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، قرار گرفتن برجام در مسیر اجرا را فرصتی بسیار خوب برای ارتقاء سرویس‌های ناوبری، هواپیماها و سرویس‌دهی ایرلاین‌های ایرانی در دوران پسابرجام دانست.

حسینی صدر با اشاره به صحبت رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی مبنی بر اینکه کل هواپیماهای موجود کشور به اندازه سه هواپیمای نو ارزش دارد، گفت: سخن ایشان کاملا درست است. این سخن حکایت از عمق فرسودگی سیستم‌های ناوبری و هواپیماهای فعلی کشور دارد. اگر کل هواپیماهای موجود خود را بفروشیم و دو فروند هواپیمای «ای 380» بخریم، کارایی‌اش بسیار بیشتر از ناوگان موجود است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.