«بسام طهان» کارشناس سیاسی عرب اعلام کرد: تلاش های عربستان سعودی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای کاهش بهای نفت در بازار جهانی به اقتصاد این کشورها به ویژه عربستان ضربه سنگین وارد می کند.

کارشناس عرب: تلاش های عربستان سعودی برای کاهش بهای نفت به اقتصاد این کشور ضربه سنگین وارد می کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به نقل ازخبرگزاری روسیا سگودنیا، طهان گفت : با کاهش بهای نفت،عربستان سعودی دهها میلیارد دلار زیان داده و برای نخستین بار بودجه این کشور کسری دارد و ذخایر ارزی این کشور در حال کاهش است.
کارشناس عرب گفت : عربستان سعودی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای وارد آوردن زیان به کشورهای تولید کننده نفت از جمله روسیه بهای نفت را کاهش می دهند.
وی افزود: این کشورها بیش از حد نیاز بازار نفت تولید می کنند و سعی دارند به کشورهای تولید کننده نفت از جمله روسیه، ایران، الجزایر و ونزوئلا که محور ضد امریکایی تشکیل داده اند، ضربه بزنند.
کارشناس عرب گفت : این کشورها مخالف سیاست های آمریکا هستند و از پیروی از خواسته های این کشور در مسایل اوکراین، یمن و سوریه خودداری می کنند.
طهان با رد امکان وقوع جنگ میان ایران و عربستان سعودی به ناتوانی ریاض در برابر تهران و توانمندی نظامی بزرگ کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: عربستان سعودی نمی تواند ازغرب موافقت برای صدور قطعنامه محکومیت ایران در شورای امنیت بگیرد.
وی این احتمال را که یمن به مناطق نفتی عربستان سعودی حمله کرده و میدان های نفتی آن را نابود کند بعید ندانست و افزود : در آن صورت بهای نفت به شدت افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.