رویترز جزئیاتی از قرارداد ۸۰۰ میلیون یورویی ایران خودرو با پژو فرانسه را اعلام کرد که بر این اساس ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ و تولید سه خودروی جدید پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ از اواسط سال ۲۰۱۷ در این قرارداد پیش بینی شده است.

 جزئیات قرارداد ۸۰۰ میلیون یورویی ایران با پژو/ساماندهی تولید ۲۰۶و۴۰۵/تولید ۳ خودروی جدید از ۲۰۱۷

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی فرانسوی «پژو سیتروئن» امروز پنجشنبه از تأسیس یک شرکت مشترک با شرکت ایران خودرو برای ساماندهی تولید کنونی خودروهایش در ایران و آماده سازی تولید محلی خودروهای جدید خبر داد.

این توافقنامه که بازگشت شرکت پژو را به ایران پس از 18 ماه مذاکرات دشوار اعلام می کند، در جریان سفر رسمی حسن روحانی رئیس جمهور ایران به پاریس، در مقر فدراسیون شرکت‌های فرانسوی موسوم به «مدف» Medef  به امضای کارلوس تاواره Carlos Tavares رئیس هیأت مدیره شرکت پژو و رئیس شرکت ایران خودرو رسید.

شرکت خودروسازی فرانسوی « پژو سیتروئن» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امضای این توافقنامه راهبردی فصل دوره تحریم‌های بین المللی را می بندد و به ویژه به پژو سیتروئن و ایران خودرو امکان می دهد صفحه جدیدی را در تاریخ خود بنویسند».

در این توافقنامه ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو 405 و پژو 206 که پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خارج از قرارداد با ایران خودرو در این کشور ادامه یافت، پیش‌بینی شده است.

شرکت تازه‌ تأسیس با سرمایه‌گذاری تا 400 میلیون یورو که به طور مساوی از سوی دو طرف تامین می شود ، کارخانه‌ای نزدیک تهران را برای تولید مدل‌های جدید پژو یعنی پژو 208، 2008 و 301 از اواسط سال 2017 نوسازی خواهد کرد. « پژو سیتروئن» بدین ترتیب نخستین شرکت خودروسازی است که پس از لغو تحریم‌های بین المللی با ایران قرارداد امضا می کند.

توقف ناگهانی تولید محلی پژو در اوایل سال 2012 با ناخرسندی ایران خودرو مواجه شد در حالی که پرفروش‌ترین مارک در بازار داخلی ایران است و 30 درصد سهم این بازار را در اختیار دارد.

دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی «رنو» که تولید خود را در ایران اواسط سال 2013 متوقف کرد با این حال به نظر می رسد به دنبال پیشی گرفتن از رقباست.

اوایل هفته یک منبع نزدیک به رنو گفته بود قراردادی به زودی با شرکای محلی فعلی خود یعنی ایران خودرو و سایپا برای تولید مدل‌های دیگر این شرکت امضا خواهد شد اما نتوانست بگوید که این قرارداد این هفته آماده خواهد بود یا نه.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.