قائم‌مقام وزیر فرهنگ کشور عراق گفت: برخی از کشورها، اکران فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» را تحریم کردند؛ ولی ما تلاش می‌کنیم تا این فیلم در عراق اکران عمومی شود.

فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در مسیر اکران جهانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق با جابر الجابری، قائم‌مقام وزیر فرهنگ این کشور دیدار و درباره اکران فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در عراق، گفت‌وگو کرد.

در این دیدار اباذری درباره هماهنگی‌های صورت گرفته برای اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» در بغداد از زحمات و تلاش‌های جابر الجابری و مجموعه وزارت فرهنگ عراق، قدردانی کرد.

وی گفت: نمایش این فیلم گام مهمی در همکاری‌های فرهنگی دو کشور است و امیدوارم این فیلم با همکاری وزارت فرهنگ عراق در آینده‌ای نزدیک در عراق اکران عمومی شود تا مردم عزیز این کشور نیز بتوانند این فیلم را که نقش مهمی در تبیین تاریخ اسلام دارد، ببینند.

اباذری همچنین اظهار کرد: با جلساتی که پیش از این با برخی از مسئولین وزارت فرهنگ صورت گرفت، آمادگی خود را در تمام زمینه‌های فرهنگی و هنری از جمله حوزه نشر (شامل ترجمه کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب در کلیه استان‌های عراق)، حوزه سینما (اعم از کارگردانی، سناریو نویسی و ...) و حوزه کودک و نوجوان، اعلام می‌کنیم.

در ادامه جابر الجابری نیز از همکاری و تلاش رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق نمایش فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در بغداد تشکر کرد.

قائم مقام وزیر فرهنگ عراق همچنین گفت: همانطور که می‌دانید برخی از کشورها، اکران این فیلم را تحریم کردند؛ ولی ما تلاش می‌کنیم تا این فیلم در عراق اکران عمومی شود و از هیچگونه کمکی در این باره فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: ما در اغلب استان‌های عراق آمادگی برای اکران عمومی را داریم و امیدواریم که این موضوع با پیگیری رایزنی فرهنگی ایران به نتیجه نهایی برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باز نشسته IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    الان نگران چی هستید ؟پولها ی هزینه شده از جیب ملت برگرده یا ناراحتید چرا فیلم دیده نمی شه