شهرستان ورامین در آستانه دهه مبارک فجر میزبان سه شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب(س) بود و مردم دیار ۱۵ خرداد بار دیگر پیوند خود را با شهید و شهادت نشان دادند.

عطر شهادت در ورامین پیچید/ تشییع ۳ شهید در سه نقطه دیار۱۵ خرداد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، ظهر جمعه وپس اقامه نماز عبادی-سیاسی جمعه، پیکر پاک و مطهر سه شهید گلگون کفن دفاع مقدس و مدافع حرم در سه نقطه شهرستان ورامین تشییع شد.

مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهر ورامین پس از اقامه نماز جمعه، پیکر پاک شهید کنی را از مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) این شهرستان تشییع کردند.

مردم ورامین پیکر این شهید تازه تفحص شده را بر روی دستان خود تشییع و اعلام کردند که ذره ای از آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای دوران دفاع مقدس فاصله نخواهند گرفت.

پیکر شهید کنی پس از تشییع در میان مردم شهرستان ورامین، برای خاکسپاری به گلزار شهدای حسین رضا منتقل شد و با برگزاری آیینی در کنار قبور سایر شهدای انقلاب اسلامی آرام گرفت.

شهید کنی در سال ۶۲ در منطقه حاج عمران در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی ایران به شهادت رسید و در حالی که ۱۸ سال بیشتر نداشت، نام و یادش در تاریخ دیار ۱۵ خرداد جاودانه شد.

با گذشت ۳۲ سال خبری از پیکر مطهر این شهید شجاع و دلاور دوران دفاع مقدس نشد تا اینکه در تفحص های اخیر، پیکر شهید کنی شناسایی و به خانواده وی تحویل داده شد.

شهیدی که پس از سه دهه به آغوش خانواده بازگشت

امیر پور جوادی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه ورامین در دوران دفاع مقدس، جوانان زیادی را برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

وی افزود: شهید کنی از جمله شهدای جوانی بود که در مکتب عاشورا پرورش یافت و در حالی که ۱۸ سال بیشتر نداشت، توانست عمق بصیرت و ولایتمداری خود را به نمایش بگذارد.

پورجوادی ادامه داد: بازگشت پیکر شهید کنی پس از سه دهه به کشور، این پیام را به همگان می رساند که برای انقلاب اسلامی ایران، خون های زیادی بر زمین ریخته شده و همه ما وظیفه داریم پاسدار خون مطهر شهدا باشیم.

وی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان ورامین با حضور خود در مراسم تشییع این شهید دوران دفاع مقدس، نشان دادند که همچنان در خط اصیل انقلاب اسلامی قرار دارند و اجازه نمی دهند ارزش های شهدا به فراموشی سپرده شود.

تشییع شهید شهید علی جان رحیمی در جواد آباد

همچنین مردم مومن و انقلابی جواد آباد ورامین نیز پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه، میزبان یک شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) بودند.

مردم جوادآباد پیکر شهید علی جان رحیمی را پس از اقامه نماز جمعه بر دوش گرفتند و با سر دادن شعارهای مختلفی، از تلاش های رزمندگان اسلامی در جبهه سوریه تقدیر کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم اعلام کردند که شهدای مدافع حرم دانش اموختگان مکتب سرخ حسینی هستند که اجازه نمی دهند گروه های تکفیری به اهداف خود برسند.

تشییع شهید محمد حسین جعفری در خیرآباد

همچنین مردم خیراباد ورامین نیز امروز میزبان یک شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) بودند و پیکر شهید محمد حسین جعفری را تشییع کردند.

مردم خیرآباد اعلام کردند که راه شهدای مدافع حرم ادامه دارد و آماده هستند برای حفظ و حراست از حرم اهل بیت به صحنه بیایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.