قدس آنلاین- یزد : مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت : تقويت علمي کمپ‌های ترك اعتياد زنان و اشتغال‌زایی براي زنان بهبودیافته از اعتياد را از اولویت‌های برنامه‌های استاني در بحث اعتياد زنان در استان دانست

 توجه به اشتغال زنان رهاشده از بند اعتیاد ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، فخرالسادات خامسي هامانه در جلسه كارگروه تخصصي مقابله با آسیب‌های اجتماعي با موضوع اعتياد زنان با اشاره به اينكه اعتياد زنان خطرناک‌ترین و جديدترين آسيب اعتياد در كشور است، اظهار داشت: مردان معتاد با تلاش زنان می‌توانند به‌سلامت و بهبودي برسند، اما اعتياد يك زن خانواده‌ای را دچار آسيب می‌کند.

وی پايين آمدن سن اعتياد، تغيير الگوي مصرف و گرايش به سمت مواد مخدر صنعتي را دو تهديد در بحث اعتياد دانست افزود: متأسفانه باورهاي غلط زنان باعث افزايش ورود آنان به بحث اعتياد شده است.

خامسي هامانه افزايش آگاهي زنان از طريق مشاوره‌های فردي و گروهي و نيز آموزش برخي از اقشار تأثيرگذار در اين حوزه مانند باشگاه‌داران، آرايشگران، دانشجويان، سرپرستان خوابگاه‌های دانشجويي را از طريق برگزاري پنل های تخصصي و جلسات مشاوره مؤثر دانست.

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري با اشاره به برگزاري برنامه‌های موفقي چون كارزار رسانه‌ای شيشه در استان و نيز «شهروند سالم» در استان تهران، استفاده از ظرفیت‌های تبليغات محيطي و رسانه‌ای در استان و نصب آگهی‌نماهای آموزشي درزمینه اعتياد و بیماری‌ها را يكي دیگر از راهكارهاي مناسب در افزايش آگاهي بانوان درزمینهٔ عدم ابتلا به اعتياد و داروهاي مصرفي زیان‌آور دانست.

وی ضمن اشاره به اينكه متأسفانه اعتياد عامل 60 درصد از همسر آزاری‌ها و 30 درصد از کودک‌آزاری و 55 درصد از طلاق‌ها هست، حمايت از خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتياد را يكي از موضوعاتي دانست كه بايد موردتوجه جدي قرار گيرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداري يزد افزود: هدف‌گذاری كاهش 25 درصدی نرخ آسیب‌های اجتماعي تا پايان برنامه ششم توسعه و رسيدن به اشتغال پايدار از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت زنان براي حل معضل اعتياد در زنان و خانواده است و دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها نيز بايد با همكاري دستگاه‌های دولتي و با استفاده از ظرفيت سازمان‌های مردم‌نهاد، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.


 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.